Zajęcia realizowane w ramach projektu „ Akademia przyszłości - sztuka uczenia się”, odbywają się według ustalonego harmonogramu. Uczniowie podczas tych zajęć rozwijają umiejętności uczenia się jako kluczowy aspekt w edukacji. Priorytetem zajęć staje się więc kształtowanie i rozwijanie u uczniów umiejętności uczenia się, która zwiększy efektywność ich działań i zapewni sukces nie tylko na bieżącym etapie edukacji, ale również w przyszłości. Zdolność skutecznego uczenia się wpływa bezpośrednio na sukces uczniów oraz osiągnięcie pełnego potencjału intelektualnego.
Na zajęciach SZTUKA UCZENIA SIĘ po wstępnej dyskusji, co pomaga nam uczyć się łatwiej, szybciej, uczniowie w zabawie "ciepło-zimno" szukali ukrytych po całej sali dziewięciu karteczek z zapisanymi wskazówkami "Jak się uczyć, żeby umieć?", które każdy uczestnik zajęć zabierał do domu by powiesić przy miejscu gdzie często spogląda w czasie odrabiania lekcji .
Na zajęciach ekologicznych poznaliśmy zwierzęta chronione w Polsce, zamieszczone w Polskiej Czerwonej Księdze Zwierząt.
Autor: Renata Piwowarczyk
Grupa: 3
W ramach zajęć ekologicznych z projektu pt. „Akademia Przyszłości” grupa uczniów klasy 4 A w miesiącu październiku realizowała zajęcia poświęcone zasadom zdrowego żywienia:
- Zdrowie na talerzu „Mali kucharze” – spotkanie z dietetykiem.
- „Jedz zdrowo, kolorowo” – przygotowujemy pyszne i zdrowe kanapki szkolne.
- „Zwyczaje i tradycje” – przygotowujemy zdrowe potrawy.
- „Moje codzienne menu” – układamy jadłospis, podsumowanie informacji o prawidłowym żywieniu.
29 października uczniowie grup 1,2,3,4 i 5 – edukacji ekologicznej biorący udział w projekcie „Akademia przyszłości” brali udział w wycieczce przyrodniczo – geologicznej. Każda z grup wspólnie ze swoimi opiekunami wraz z towarzyszącymi w czasie wyjazdu przewodnikami miała okazję zapoznać się z ponidziańskimi krajobrazami, ekosystemem leśnym i „Grochowiskami” - ważnym miejscem pamięci.
Matematyka jest fascynująca, gdy potrafimy swobodnie stosować wzory i obliczenia w praktyce, a także wyprowadzać właściwe wnioski z własnych obliczeń. A pomysłów może być wiele, o czym przekonują się uczestnicy projektu Akademia przyszłości na zajęciach matematycznych. W klasach IV-VI uczniowie uczą się liczyć pole i obwód prostokąta oraz przeliczać jednostki długości. Boisko szkolne i sala gimnastyczna są idealnymi miejscami do praktycznych zastosowań obliczeń geometrycznych. Czym jednak można mierzyć taki obszar?