Grupa: 1
Dnia 2 października 2024 r. drugoklasiści mieli możliwość uczestniczenia w warsztatach o zdrowym odżywianiu, które poprowadził dietetyk- pan Dawid Kozioł.
Temat zajęć: Zdrowie na talerzu - ,, Mali kucharze”. Celem spotkania było zwrócenie uwagi na prawidłowe odżywianie się i zdrowy styl życia. Uczniowie dowiedzieli się wielu ciekawych rzeczy o zawodzie dietetyka. Wiedzą już jak wygląda dieta dostosowana dla dzieci w wieku szkolnym, czym jest zdrowy styl życia i co możemy zrobić, aby ograniczyć u siebie ryzyko rozwoju chorób cywilizacyjnych – cukrzycy i otyłości.
Grupa: 1,2,5,6
Zajęcia organizowane w ramach projektu,, Akademia Przyszłości w Publicznej Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Zbludowicach '' w obecnym roku szkolnym zaczęły od zajęć integracyjnych. Były gry i zabawy (krąg Dokończ zdanie…, siano, dixit,) sprzyjające poznaniu się i zawiązaniu grupy, która w dobrej, przyjaznej atmosferze będzie kontynuowała zajęcia w bieżącym roku szkolnym z psycholog Katarzyną Nowak.
Grupa: 2
Uczniowie 3 klasy podczas zajęć ekologicznych, porządkowali ogród szkolny. Dzieci grabiły suche liście, sadziły cebulki kwiatów. Uczniowie dowiedzieli się jak wyglądają poszczególne cebule kwiatowe, dokonali oglądu cebulek kwiatowych: tulipanów, hiacyntów oraz szafirków. Porównywali ich wygląd, kolor i wielkość. Mali ekolodzy przygotowali podłoże i obficie podlali zasadzone cebule. Podczas zajęć ekologicznych uczniowie będą doglądać swoich rośli. Dzieci wiedzą, że roślinie do życia potrzebne jest słońce, woda, powietrze i ziemia czyli 4 żywioły.
Autor: Monika Czaja
Dzięki wspólnej zabawie i rozwiązywaniu zadań w zespołach, uczniowie mieli okazję rozwinąć wiele cennych umiejętności. Praca zespołowa była kluczowa podczas wykorzystywania gier. Uczniowie uczyli się komunikować, dzielić zadaniami, wspierać się nawzajem i dochodzić do wspólnych wniosków. To doskonałe przygotowanie do przyszłej pracy zawodowej, gdzie umiejętność efektywnej współpracy jest niezwykle ważna. Gry edukacyjne pozwoliły uczniom na rozwój umiejętności miękkich, takich jak:- kreatywność, gdy szukali rozwiązań niestandardowych problemów,- krytyczne myślenie: podczas analizy informacji i podejmowania decyzji, -umiejętność rozwiązywania problemów, gdy wspólnie szukali wyjścia z trudnych sytuacji, -umiejętność podejmowania decyzji- podczas wybierania najlepszych rozwiązań w danej sytuacji. Dodatkowo, gry związane z doradztwem zawodowym pomogły uczniom zbliżyć się do tematyki wyboru przyszłej ścieżki kariery. W bezpiecznej atmosferze mogli eksperymentować, odkrywać swoje mocne strony i zainteresowania, co z pewnością ułatwi im podjęcie świadomej decyzji w przyszłości.
autor: Barbara Faryś
Grupa: 2
W bieżącym roku szkolnym kontynuujemy zajęcia matematyczno-fizyczne projektu „Akademia przyszłości” wśród zainteresowanych uczniów klas VI a i VI b.
Podczas wrześniowych zajęć uczniowie mieli możliwość poznania programu LEGOMINDSTORMS ułatwiającego naukę kodowania. Dzieci uczą się najwięcej, gdy proces nauki jest interaktywny — a jeszcze lepiej, gdy nauka jest kreatywna i zabawna! W działaniach manipulacyjnych z LEGO uczniowie mogli wkroczyć na wyższy poziom zabawy dzięki robotom do zaprogramowania, które pełnią różne, ekscytujące funkcje. Uczestnicy projektu rozwijali swoje umiejętności matematyczne m.in. w kodowaniu podczas składania robotów i programowania ich w taki sposób, aby tańczyły, walczyły, bądź uprawiały sport. Ponadto uczniowie uczestniczyli w maratonie gier logicznych, graficznych i zabawach online, które kształtują umiejętności spostrzegawczości i wyobraźni geometrycznej. Były to m.in. gra Digit, memo liczbowe i ćwiczenia interaktywne w zamianie jednostek długości.
Grupa: 3
W ramach zajęć ekologicznych z projektu pt. „Akademia Przyszłości” grupa uczniów klasy 4 A w miesiącu wrześniu realizowała zajęcia na temat:
- Poznajemy znaczenie ekologii dla przyrody, człowieka i przyszłości w zmieniającym się ekosystemie naszej planety.
- Czy jestem eko? Poznajemy podstawowe pojęcia związane z ekologią i ochroną środowiska naturalnego - tworzymy własną grę edukacyjną.
- Każdy z nas może zapobiegać dalszej degradacji środowiska naturalnego - poznajemy sposoby, które pozwolą dzieciom i gospodarstwom domowym dbać o racjonalne wykorzystanie wody, energii i surowców wtórnych. Tworzymy plakat z wykorzystaniem materiałów odpadowych.
Uczniowie poznając zagadnienia ekologiczne największą uwagę zwracają na praktyczne wykorzystanie swojej wiedzy w codziennym życiu. Tworząc np. grę edukacyjną rozwijają swą kreatywność, koncentrację, ćwiczą logiczne myślenie i wypowiadanie się. Wykonując wspólne projekty w grupie doskonalą umiejętności komunikacyjne i personalne, uczą się twórczej współpracy.
autor: D. Kozieł - Kwaśniewska