Na zajęciach SZTUKA UCZENIA SIĘ po wstępnej dyskusji, co pomaga nam uczyć się łatwiej, szybciej, uczniowie w zabawie "ciepło-zimno" szukali ukrytych po całej sali dziewięciu karteczek z zapisanymi wskazówkami "Jak się uczyć, żeby umieć?", które każdy uczestnik zajęć zabierał do domu by powiesić przy miejscu gdzie często spogląda w czasie odrabiania lekcji .
Na koniec zajęć Psycholog dała szansę kreatywnego i twórczego myślenia przedstawiając zagadki typu:
Zagadka 1. Kogut zniósł jajko na dachu. Po której stronie spadnie? (odp. Kogut nie znosi jajek)
Zagadka 2. Kasia stoi na jednym brzegu rzeki, a jej pies na drugim. Dziewczyna zawołała zwierzaka, a on natychmiast przybiegł – ZUPEŁNIE SUCHY. Na rzece nie było mostu ani łódki. Jak pies to zrobił? (odp. Rzeka była zamarznięta)
W ramach projektu uczestnicy Akademii Przyszłości rozstrzygnęli dylemat moralny: "Czy jak słabiej się uczę to jestem gorszy?" Wszyscy poradzili sobie z odpowiedzią na to pytanie i jednogłośnie stwierdzili, że stopnie otrzymywane za naukę nie definiują kto jakim jest człowiekiem.
Autor: Katarzyna Nowak