W dniu 30 maja 2018 r. uczniowie klas 2a, 2b gimnazjum oraz 7a szkoły podstawowej uczestniczyli w warsztatach podsumowujących realizację projektu „Moje finanse – oszczędzam i inwestuję w swoją przyszłość” projektu współfinansowanego przez NBP. Uczniowie zostali zapoznani z fragmentami sprawozdania z projektu i autoewaluacji projektu. Przedstawione zostały wnioski wynikające z zrealizowanych działań w ramach projektu. Uczniowie zgłosili również swoje propozycje zadań, działań i wycieczek na kolejną edycję projektu z zakresu ekonomii.
Projekt realizowany z Narodowym Bankiem Polskim
w ramach programu edukacji ekonomicznej
W dniach 23-25 maja 2018r. odbyła się trzydniowa wycieczka do Wrocławia w ramach projektu Moje finanse – oszczędzam i inwestuję w swoją przyszłość, w której uczestniczyli uczniowie klas IIa, IIb gimnazjum oraz klas VIIa, VIIb szkoły podstawowej. Jednym z głównych celów wycieczki była wizyta młodzieży w Oddziale Okręgowym NBP we Wrocławiu. Spotkanie z uczniami poprowadził pan Piotr Toczyński, który zapoznał młodzież z informacjami na temat funkcji i zadań NBP, wartości i roli pieniądza oraz różnych form oszczędzania i inwestowania. Dużym zainteresowaniem uczniów cieszył się pokaz dawnego skarbca, mieszczacego się w podziemiach budynku NBP.
FINAŁ IV WOJEWÓDZKIEGO KONKURSU EKONOMICZNEGO
„Moje finanse – oszczędzam i inwestuję w swoją przyszłość"
W dniu 18 maja 2018 r. w Publicznej Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Zbludowicach odbył się drugi etap IV Wojewódzkiego Konkursu Ekonomicznego „Moje finanse – oszczędzam i inwestuję w swoją przyszłość", konkurs został zorganizowany przy współpracy z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej. Przygotowaniem tego przedsięwzięcia zajmują się koordynatorki projektu: pani Beata Ogunowska i pani Barbara Więckowska.
W dniu 11 kwietnia 2018 r. uczniowie klasy 7a wzięli udział w quizie ekonomicznym. Celem quizu było wyłonienie i nagrodzenie uczniów, którzy wykazali się najlepszą znajomością zagadnień z zakresu ekonomii. Przez sześć tygodni uczniowie poznawali pojęcia ekonomiczne z którymi spotykali się podczas realizacji projektu „Moje finanse – oszczędzam i inwestuję w swoją przyszłość". W każdy tygodniu otrzymywali trzy pojęcia ekonomiczne, które gromadzili w „Przyborniku pojęć ekonomicznych". W quizie zwyciężyły i zdobyły tytuł „Młodego Mistrza Ekonomii" – Amelia Tarnowska i Aleksandra Francuz, a wyróżnienia otrzymali – Aleksandra Chrobot, Ewelina Pierścińska i Piotr Murdzek. Wszyscy uczniowie otrzymali portfele i teczki z zestawami pojęć ekonomicznych.
Projekt realizowany z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej
W dniu 10 maja 2018 r. uczniwie klas: VIIa, VIIb szkoły podstawowej i IIb gimnazjum uczestniczyli w wycieczce do Oddziału Okręgowego NBP w Kielcach. Podczas spotkania z pracownikiem banku – Panem Łukaszem Pastuszyńskim, młodzież została zapoznana z podstawowymi funkcjami i zadaniami Narodowego Banku Polskiego, historią pieniądza i jego cechami. Uczniowie z zainteresowaniem obejrzeli prezentacje multimedialne o tematyce ekonomicznej m.in.: Jak powstają banknoty?, Co Polacy wiedzą o pieniądzach, Zagończyk – zawsze wierny.
„Moje finanse – oszczędzam i inwesuję w swoją przyszłość"
Projekt realizowany z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej
W dniu 9 maja 2018r. Komisja Konkursowa w składzie:
Przewodniczący:
Przemysław Nowak – dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej w Zbludowicach
Członkowie:
Joanna Francuz - pracownik Banku Spółdzielczego w Busku – Zdroju
Agnieszka Pokładek – pracownik Oddziału Banku PKO w Busku - Zdroju
Barbara Rej – przedstawiciel przedsiębiorców i Rady Rodziców
Dorota Kozieł - Kwaśniewska – plastyk
Beata Ogunowska – koordynator konkursu
Barbara Więckowska – koordynator konkursu
dokonała oceny 40 prac uczniowskich nadesłanych na pierwszy etap IV Wojewódzkiego Konkursu Ekonomicznego „Moje finanse-oszczędzam i inwestuję w swoją przyszłość". Zadaniem grup przystępujących do konkursu było wykonanie gry planszowej o tematyce ekonomicznej. Podczas oceny prac komisja brała pod uwagę: sposób wykonania planszy do gry, rekwizyty, zasady gry, zawartość merytoryczną pracy, estetykę wykonania, oryginalność i pomysłowość.