Grupa: 2
W bieżącym roku szkolnym kontynuujemy zajęcia matematyczno-fizyczne projektu „Akademia przyszłości” wśród zainteresowanych uczniów klas VI a i VI b.
Podczas wrześniowych zajęć uczniowie mieli możliwość poznania programu LEGOMINDSTORMS ułatwiającego naukę kodowania. Dzieci uczą się najwięcej, gdy proces nauki jest interaktywny — a jeszcze lepiej, gdy nauka jest kreatywna i zabawna! W działaniach manipulacyjnych z LEGO uczniowie mogli wkroczyć na wyższy poziom zabawy dzięki robotom do zaprogramowania, które pełnią różne, ekscytujące funkcje. Uczestnicy projektu rozwijali swoje umiejętności matematyczne m.in. w kodowaniu podczas składania robotów i programowania ich w taki sposób, aby tańczyły, walczyły, bądź uprawiały sport. Ponadto uczniowie uczestniczyli w maratonie gier logicznych, graficznych i zabawach online, które kształtują umiejętności spostrzegawczości i wyobraźni geometrycznej. Były to m.in. gra Digit, memo liczbowe i ćwiczenia interaktywne w zamianie jednostek długości.
Grupa: 3
W ramach zajęć ekologicznych z projektu pt. „Akademia Przyszłości” grupa uczniów klasy 4 A w miesiącu wrześniu realizowała zajęcia na temat:
- Poznajemy znaczenie ekologii dla przyrody, człowieka i przyszłości w zmieniającym się ekosystemie naszej planety.
- Czy jestem eko? Poznajemy podstawowe pojęcia związane z ekologią i ochroną środowiska naturalnego - tworzymy własną grę edukacyjną.
- Każdy z nas może zapobiegać dalszej degradacji środowiska naturalnego - poznajemy sposoby, które pozwolą dzieciom i gospodarstwom domowym dbać o racjonalne wykorzystanie wody, energii i surowców wtórnych. Tworzymy plakat z wykorzystaniem materiałów odpadowych.
Uczniowie poznając zagadnienia ekologiczne największą uwagę zwracają na praktyczne wykorzystanie swojej wiedzy w codziennym życiu. Tworząc np. grę edukacyjną rozwijają swą kreatywność, koncentrację, ćwiczą logiczne myślenie i wypowiadanie się. Wykonując wspólne projekty w grupie doskonalą umiejętności komunikacyjne i personalne, uczą się twórczej współpracy.
autor: D. Kozieł - Kwaśniewska
Grupa: 1
W ramach projektu ,,Akademia Przyszłości” w klasach drugich „a” i „b” realizowane są zajęcia ekologiczne. W miesiącu wrześniu przeprowadzono zajęcia na temat:
- Co to jest ekologia i czym się zajmuje?
- Jestem Eko. Produkty ekologiczne. Wartości odżywcze owoców i warzyw.
- Pielęgnowanie roślin doniczkowych w klasie. Założenie hodowli mięty zielonej.
Uczniowie dowiedzieli się czym zajmuje się ekologia i jakie są jej cele. Poznali Kodeks Małego Ekologa i rozumieją znaczenie działań ekologicznych w życiu człowieka. Znają wartości odżywcze owoców i warzyw, a także dowiedzieli się w jaki sposób można otrzymać pożywienie ekologiczne. Dzieci poznały symbol „Eko-listek” i odnalazły go na różnych etykietkach i produktach spożywczych. Dowiedziały się, że bycie Eko to zdrowe odżywianie i życie w taki sposób, by jak najmniej szkodzić planecie i jak najwięcej jej pomagać. Duża atrakcją było założenie w klasie hodowli mięty zielonej. Każde dziecko wsadziło do doniczki z ziemią sadzonkę mięty. Każda doniczka ma tabliczkę z imieniem dziecka i nazwą rośliny. Przez najbliższy czas mali ekolodzy będą obserwować wzrost rośliny.
autor: Renata Wolańska
Na zajęciach uczniowie mogli dowiedzieć się jaka jest różnica pomiędzy pogodą, a klimatem. Wyjaśnić na czym polega efekt cieplarniany, jak rozróżniać źródła energii odnawialnej i nieodnawialnej, określić znaczenie działań człowieka mających na celu ochronę klimatu, wymieniać przykłady ekstremalnych zjawisk pogodowych, wymieniać przykłady działań, które mogą sami sam realizować w celu ochrony klimatu.
Justyna Kawacz-Piątek