Grupa: 1
W ramach projektu ,,Akademia Przyszłości” w klasach drugich „a” i „b” realizowane są zajęcia ekologiczne. W miesiącu wrześniu przeprowadzono zajęcia na temat:
- Co to jest ekologia i czym się zajmuje?
- Jestem Eko. Produkty ekologiczne. Wartości odżywcze owoców i warzyw.
- Pielęgnowanie roślin doniczkowych w klasie. Założenie hodowli mięty zielonej.
Uczniowie dowiedzieli się czym zajmuje się ekologia i jakie są jej cele. Poznali Kodeks Małego Ekologa i rozumieją znaczenie działań ekologicznych w życiu człowieka. Znają wartości odżywcze owoców i warzyw, a także dowiedzieli się w jaki sposób można otrzymać pożywienie ekologiczne. Dzieci poznały symbol „Eko-listek” i odnalazły go na różnych etykietkach i produktach spożywczych. Dowiedziały się, że bycie Eko to zdrowe odżywianie i życie w taki sposób, by jak najmniej szkodzić planecie i jak najwięcej jej pomagać. Duża atrakcją było założenie w klasie hodowli mięty zielonej. Każde dziecko wsadziło do doniczki z ziemią sadzonkę mięty. Każda doniczka ma tabliczkę z imieniem dziecka i nazwą rośliny. Przez najbliższy czas mali ekolodzy będą obserwować wzrost rośliny.
autor: Renata Wolańska
Na zajęciach uczniowie mogli dowiedzieć się jaka jest różnica pomiędzy pogodą, a klimatem. Wyjaśnić na czym polega efekt cieplarniany, jak rozróżniać źródła energii odnawialnej i nieodnawialnej, określić znaczenie działań człowieka mających na celu ochronę klimatu, wymieniać przykłady ekstremalnych zjawisk pogodowych, wymieniać przykłady działań, które mogą sami sam realizować w celu ochrony klimatu.
Justyna Kawacz-Piątek
W ramach projektu ,,Akademia Przyszłości w Publicznej Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Zbludowicach’’ zrealizowano zajęcia ekologiczne prowadzone przez Panią Katarzynę Bączek. Na zajęcia uczęszczali uczniowie z klas czwartych. Mieli oni okazję zdobywać wiedzę z zakresu chemii i ekologii za pomocą eksperymentu, doświadczeń i działań. Przeprowadzono dwa bloki zajęć : zajęcia ,, Tajemnice cieczy’’ oraz zajęcia ,,Człowiek i ekologia. Zanieczyszczenia powietrza’’. Uczniowie mogli poznać właściwości cieczy, których dotąd nie znali, zobaczyć interesujące doświadczenia , niektóre samodzielnie wykonać. Dzięki tym zagadnieniom uczniowie uświadomili sobie znaczenie wpływu działalności człowieka na stan i ochronę naszej planety Ziemi. Uczniowie chętnie uczestniczyli w zajęciach, byli bardzo aktywni.
Katarzyna Bączek
Podczas zajęć projektowych z Edukacji ekologicznej uczniowie klas: 1a, 1b, 2a, 2b i 3a realizowali zagadnienia dotyczące ekologii i codziennych czynności, które mogą wykonywać z dbałością o otaczające nas środowisko naturalne. Uczniowie poznali sposoby oszczędzania wody i energii. Wykonywali z papieru kolorowe kosze do segregacji śmieci i odpadów. Uświadomili sobie czym różni się energia odnawialna od energii nieodnawialnej i zrozumieli, jak ważny jest rozwój energetyki pozyskiwanej ze słońca i wody.