Grupa : 6
Na zajęciach z edukacji ekologicznej w październiku uczniowie poznawali zwierzęta i rośliny chronione w Polsce oraz wykonywali prace plastyczne, na których przedstawiali wybrane zwierzęta i rośliny znajdujące się pod ochroną w Polsce.
Autor: Renata Piwowarczyk
Grupa: 1
„Las w słoiku” to zajęcia ekologiczne, podczas których uczniowie z klas drugich „a” i „b” nauczyli się, jak stworzyć swój własny mały ekosystem. Drugoklasiści już wiedzą, że umieszczona w naczyniu roślinność nie potrzebuje więcej zabiegów pielęgnacyjnych – zamknięty obieg sprawia, że „mały las” ma odpowiednią ilość wilgoci, żeby przetrwać. W trakcie zajęć przedstawiono poszczególne etapy pracy nad leśnym słoikiem i przekazano wiele przydatnych informacji na temat ekologii.
Grupa: 1
Dnia 2 października 2024 r. drugoklasiści mieli możliwość uczestniczenia w warsztatach o zdrowym odżywianiu, które poprowadził dietetyk- pan Dawid Kozioł.
Temat zajęć: Zdrowie na talerzu - ,, Mali kucharze”. Celem spotkania było zwrócenie uwagi na prawidłowe odżywianie się i zdrowy styl życia. Uczniowie dowiedzieli się wielu ciekawych rzeczy o zawodzie dietetyka. Wiedzą już jak wygląda dieta dostosowana dla dzieci w wieku szkolnym, czym jest zdrowy styl życia i co możemy zrobić, aby ograniczyć u siebie ryzyko rozwoju chorób cywilizacyjnych – cukrzycy i otyłości.
Grupa: 1,2,5,6
Zajęcia organizowane w ramach projektu,, Akademia Przyszłości w Publicznej Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Zbludowicach '' w obecnym roku szkolnym zaczęły od zajęć integracyjnych. Były gry i zabawy (krąg Dokończ zdanie…, siano, dixit,) sprzyjające poznaniu się i zawiązaniu grupy, która w dobrej, przyjaznej atmosferze będzie kontynuowała zajęcia w bieżącym roku szkolnym z psycholog Katarzyną Nowak.
Grupa: 2
Uczniowie 3 klasy podczas zajęć ekologicznych, porządkowali ogród szkolny. Dzieci grabiły suche liście, sadziły cebulki kwiatów. Uczniowie dowiedzieli się jak wyglądają poszczególne cebule kwiatowe, dokonali oglądu cebulek kwiatowych: tulipanów, hiacyntów oraz szafirków. Porównywali ich wygląd, kolor i wielkość. Mali ekolodzy przygotowali podłoże i obficie podlali zasadzone cebule. Podczas zajęć ekologicznych uczniowie będą doglądać swoich rośli. Dzieci wiedzą, że roślinie do życia potrzebne jest słońce, woda, powietrze i ziemia czyli 4 żywioły.
Autor: Monika Czaja
Dzięki wspólnej zabawie i rozwiązywaniu zadań w zespołach, uczniowie mieli okazję rozwinąć wiele cennych umiejętności. Praca zespołowa była kluczowa podczas wykorzystywania gier. Uczniowie uczyli się komunikować, dzielić zadaniami, wspierać się nawzajem i dochodzić do wspólnych wniosków. To doskonałe przygotowanie do przyszłej pracy zawodowej, gdzie umiejętność efektywnej współpracy jest niezwykle ważna. Gry edukacyjne pozwoliły uczniom na rozwój umiejętności miękkich, takich jak:- kreatywność, gdy szukali rozwiązań niestandardowych problemów,- krytyczne myślenie: podczas analizy informacji i podejmowania decyzji, -umiejętność rozwiązywania problemów, gdy wspólnie szukali wyjścia z trudnych sytuacji, -umiejętność podejmowania decyzji- podczas wybierania najlepszych rozwiązań w danej sytuacji. Dodatkowo, gry związane z doradztwem zawodowym pomogły uczniom zbliżyć się do tematyki wyboru przyszłej ścieżki kariery. W bezpiecznej atmosferze mogli eksperymentować, odkrywać swoje mocne strony i zainteresowania, co z pewnością ułatwi im podjęcie świadomej decyzji w przyszłości.
autor: Barbara Faryś