W styczniu, lutym i marcu 2025r.w ramach projektu przeprowadzono głównie zajęcia antydyskryminacyjne, mające na celu uwrażliwienie uczniów na problem dyskryminacji w życiu codziennym i zawodowym. Podczas zajęć uczniowie zapoznali się z podstawowymi pojęciami dotyczącymi dyskryminacji, tolerancji i równości. Wspólnie zastanawiali się nad różnorodnością w społeczeństwie i jej pozytywnym wpływem na relacje międzyludzkie.
Następnie wykonali rysunki symbolizujące równość i różnorodność, co pozwoliło im lepiej zrozumieć wagę akceptacji. Duży nacisk położono na kształtowanie postawy otwartości i szacunku wobec innych. W ramach ćwiczenia uczniowie odkrywali wspólne cechy i zainteresowania, pomimo istniejących między nimi różnic. Zadanie to pokazało, że różnice nie muszą dzielić, lecz mogą wzbogacać grupę. W trakcie dyskusji uczestnicy dzielili się swoimi doświadczeniami związanymi z akceptacją i odrzuceniem. Zajęcia przebiegały w przyjaznej atmosferze, sprzyjającej otwartości i refleksji.Uczniowie podkreślali, że dzięki warsztatom lepiej rozumieją, jak ważna jest akceptacja każdego człowieka. Uczniowie ćwiczyli umiejętności, potrzebne przy wykonywaniu różnych zawodów oraz doskonalili kompetencje miękkie. Duży nacisk położono na umiejętność współpracy w grupie, kreatywność oraz komunikatywność. Zdobyte sprawności zostały wykorzystane podczas tworzenia kampanii antydyskryminacyjnej.
Barbara Faryś