grupa 3
W lutym i w marcu uczniowie klasy 4 A uczestniczyli w się zajęciach antydyskryminacyjnych, które miały na celu promowanie równości i szacunku dla wszystkich ludzi. Na zajęciach w przystępny i angażujący sposób zgłębiano tematykę dyskryminacji w różnych jej formach. Szczególne miejsce zajęło zwiększenie świadomości pojawiających się wraz ze zmianami klimatu zagrożeń ekologicznych dla różnych ludzi na świecie oraz dostępem do ciekawych miejsc przyrodniczych dla ludzi z niepełnosprawnościami.
Zrealizowano cztery godziny zajęć antydyskryminacyjnych:
- Wpływ zanieczyszczeń środowiska naturalnego Planety na organizmy, życie i zdrowie człowieka.
- Zjawisko migracji klimatycznej.
- Poznajemy formy ochrony prawnej przyrody w Polsce i w innych krajach. Uczymy się zasad korzystania z bytności na obszarach chronionych dla wszystkich ludzi.
- Poznajemy walory edukacyjne i prozdrowotne przyrody dla wszystkich ludzi, zdrowych oraz z różnymi chorobami i niepełnosprawnościami.
Podczas spotkań uczniowie mieli okazję uczestniczyć w interaktywnych warsztatach, które obejmowały dyskusje, gry i ćwiczenia grupowe, pracę z mapami, wykresami i materiałami filmowymi. Uczestnicy dzielili się swoimi doświadczeniami oraz refleksjami na temat tego, jak można przeciwdziałać dyskryminacji w codziennym życiu. Wspólnie zastanawialiśmy się nad tym, jak ważne jest budowanie atmosfery akceptacji i wsparcia również dla uczniów w naszej szkole.
Zajęcia zakończyły się podsumowaniem, w którym uczniowie wyrazili swoje przemyślenia oraz pomysły na dalsze działania w zakresie promowania równości. Wszyscy uczestnicy zgodzili się, że takie inicjatywy są niezwykle ważne i powinny być kontynuowane.
Mamy nadzieję, że dzięki tym zajęciom uda nam się stworzyć bardziej otwartą i przyjazną społeczność w, w której każdy będzie czuł się akceptowany i szanowany.
D. Kozieł - Kwaśniewska