Godło Polski

Publiczna Szkoła Podstawowa
im. Jana Pawła II w Zbludowicach

Biuletyn Informacji Publicznej Zespołu Placówek Oświatowych w Zbludowicach
Librus
Akademia przyszłości
Budynek szkoły z drona w Zbludowicach
Budynek szkoły w Zbludowicach
Klasa szkolona
Zdjęcia powstańców Warszawskich
previous arrow
next arrow
PlayPause

Samorząd to wszyscy uczniowie szkoły.

W samorządzie nie ma kierowników i podwładnych.

Samorząd, który nie przynosi korzyści wszystkim – nie jest samorządem.

J. Radziewicz

Samorząd Uczniowski Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Zbludowicach wychodzi z różnymi inicjatywami, jest organizatorem wielu imprez szkolnych, konkursów, dba także o wystrój szkoły przygotowując liczne dekoracje, tematyczne gazetki.

Działania Samorządu Uczniowskiego w roku szkolnym 2014 - 2015:

• dyskoteka z okazji Dnia Chłopaka

• akademia z okazji Dnia Edukacji Narodowej

• dyskoteka andrzejkowa połączona z magicznymi wróżbami

• dzień św. Mikołaja

• choinka szkolna - występy taneczne

• spotkania z absolwentami szkoły – Kingą Kowalską oraz Katarzyną Kuzą uczennicami Samorządowego Gimnazjum w Zbludowicach

• współpraca z nauczycielami i uczniami Samorządowego Gimnazjum w Zbludowicach – przygotowanie dla klas młodszych przez p. Jacka Strzeleckiego teatrzyku „Kolędnicy"

• poczta walentynkowa z okazji Dnia Zakochanych

• zorganizowanie konkursów plastycznych dla uczniów szkoły -„Najpiękniejsza kartka bożonarodzeniowa", „Najzabawniejsza kartka walentynkowa"

• przyłączenie się do przedsięwzięcia szkoły promującej zdrowie i współorganizowanie konkursu plastycznego o bezpieczeństwie

• zorganizowanie konkursu „Konkurs na najczystszą klasę"

• apel „Bezpieczne ferie"

• współpraca z organizacjami szkoły PCK, SzKE, ZHP

• przyłączenie się do akcji „Góra grosza", „I Ty możesz zostać św. Mikołajem"

• prowadzenie „Kroniki szkolnej"

• prowadzenie klubu małego mediatora.

SAMORZĄD SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W ZBLUDOWICACH

 • kształtuje aktywną postawę uczniów wobec szkoły;

• uczestniczy w życiu szkoły i we wzbogacaniu form wychowania i nauczania;

• prowadzi edukację w duchu praw człowieka, obywatela i ucznia;

• udziela pomocy w zakresie przestrzegania praw dziecka;

• pomaga rozwijać zainteresowania;

• wspiera uczniów w rozwiązywaniu ich problemów;

• współpracuje organami szkoły;

• współpracuje z organizacjami, szkołami;

• dba o porządek i bezpieczeństwo w szkole.

Wszelkie działania podejmowane przez Samorząd Uczniowski są inicjowane i przeprowadzane przez samych uczniów. To oni właśnie, sugerując się opiniami swoich koleżanek i kolegów, zajmują się organizowaniem imprez, uroczystości szkolnych oraz dyskotek. Opiekunowie wspomagają ich doradztwem i fachową wiedzą.

Wnioski wysunięte przez SU do realizacji w II semestrze to:

• Zorganizowanie debaty uczniowskiej,

• Prowadzenie strony w Kurierku – „Głos samorządu"

• Zajęcia warsztatowe z mediacji.

Droga Koleżanko, Drogi Kolego

masz przed sobą nasze działania, które zmieniają rzeczywistość wokół nas. Zmiana rzeczywistości - to również Twoje prawo! Jesteś młoda/y i wykorzystaj swoją energię i pasję!

Z A P R A S Z A M Y C I Ę D O D Z I A Ł N I A W S Z K O L E

Pamiętaj ! Samorząd Uczniowski tworzą wszyscy uczniowie szkoły i wszyscy posiadają prawo do działania w szkole i środowisku lokalnym. Ty, twoje koleżanki i koledzy – wszyscy jesteście członkami SU i możecie wpływać na szkolne życie.

Pomysły na działania szkolne

By określić potrzebę uczniów prowadzimy diagnozę. W waszych warunkach najbardziej dostępne metody diagnozy to sonda i ankieta , uzupełnione o wywiad.

ANKIETA

Cześć, Uczennico/uczniu Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła w Zbludowicach. Jesteśmy twoimi kolegami i koleżankami z zarządu SU. Chcemy poznać twoją opinie na temat szkoły i jej otoczenia, a także tego, jakie działania uważasz za potrzebne. Dlatego prosimy cię o wypełnienie poniższej ankiety. Interesują nas twoje własne opinie, dlatego pisz to, co myślisz, nie wypełniaj ankiety wspólnie z innymi, każda opinia jest dla nas ważna i interesująca. Ankieta jest anonimowa – nie podpisuj jej, wyniki zostaną podane w formie zbiorczej. Dziękujemy za uważne wypełnienie ankiety!

1. Co lubisz robić w wolnym czasie (zaznacz max. 3 odpowiedzi): …

• gram w gry komputerowe …

• przeglądam strony i portale internetowe …

• oglądam telewizję … uprawiam sport – napisz jaki:..........................................................................................

• … zajmuję się sztuką (plastyka, fotografia, film, muzyka) – napisz jaką dziedziną:.............. …

• spotykam się ze znajomymi na podwórku, osiedlu …

• czytam książki – napisz, jakie interesują cię najbardziej:.................................................. …

• pogłębiam wiedzę z interesujących mnie dziedzin … inne, jakie?.............................................................................................

2. Opisz w kilku zdaniach swoje zainteresowania, pasje, hobby (jakie są, gdzie, kiedy i z kim je realizujesz) ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ...................................................................................................................................................

3. Co według ciebie należy zmienić w szkole, aby stała się miejscem, które wspiera realizowanie twoich pasji ? ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................

4. Co jest według ciebie słabą stroną szkoły, co należałoby poprawić, aby uczniowie czuli się w niej lepiej? ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................

6. Co lubisz w szkole i chciałbyś aby w niej się nie zmieniało? ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ...................................................................................................................................................

7. W jakie działania organizowane w szkole chętnie byś się osobiście włączył/a (nie tylko jako uczestnik/czka, ale też współorganizator/ka – zaznacz max. 2 odpowiedzi)? †

• sportowy turniej międzyklasowy †

• festiwal talentów uczniów szkoły †

• rajd rowerowy †

• nie mam ochoty się angażować w żadne działania †

• inne, jakie: .....................................................................................................................

8. Czy gdyby w szkole odbywały się pozalekcyjne zajęcia zgodne z Twoimi zainteresowaniami, uczęszczałabyś/łbyś na nie? …

• Zdecydowanie tak …

• Raczej tak …

• Raczej nie (przejdź do pytania 10) …

• Zdecydowanie nie (przejdź do pytania 10)

9. Napisz, jakimi dodatkowymi zajęciami pozalekcyjnymi byłbyś/łabyś zainteresowany/a: ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ...................................................................................................................................................

10. Jesteś uczniem/uczennicą klasy: ....................

11. Płeć: … Mężczyzna … Kobieta

Bardzo dziękujemy za wzięcie udziału w badaniu