Samorząd to wszyscy uczniowie szkoły.
W samorządzie nie ma kierowników i podwładnych.
Samorząd, który nie przynosi korzyści wszystkim – nie jest samorządem.
J. Radziewicz
Samorząd Uczniowski Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Zbludowicach wychodzi z różnymi inicjatywami, jest organizatorem wielu imprez szkolnych, konkursów, dba także o wystrój szkoły przygotowując liczne dekoracje, tematyczne gazetki.
Działania Samorządu Uczniowskiego w roku szkolnym 2014 - 2015:
• dyskoteka z okazji Dnia Chłopaka
• akademia z okazji Dnia Edukacji Narodowej
• dyskoteka andrzejkowa połączona z magicznymi wróżbami
• dzień św. Mikołaja
• choinka szkolna - występy taneczne
• spotkania z absolwentami szkoły – Kingą Kowalską oraz Katarzyną Kuzą uczennicami Samorządowego Gimnazjum w Zbludowicach
• współpraca z nauczycielami i uczniami Samorządowego Gimnazjum w Zbludowicach – przygotowanie dla klas młodszych przez p. Jacka Strzeleckiego teatrzyku „Kolędnicy"
• poczta walentynkowa z okazji Dnia Zakochanych
• zorganizowanie konkursów plastycznych dla uczniów szkoły -„Najpiękniejsza kartka bożonarodzeniowa", „Najzabawniejsza kartka walentynkowa"
• przyłączenie się do przedsięwzięcia szkoły promującej zdrowie i współorganizowanie konkursu plastycznego o bezpieczeństwie
• zorganizowanie konkursu „Konkurs na najczystszą klasę"
• apel „Bezpieczne ferie"
• współpraca z organizacjami szkoły PCK, SzKE, ZHP
• przyłączenie się do akcji „Góra grosza", „I Ty możesz zostać św. Mikołajem"
• prowadzenie „Kroniki szkolnej"
• prowadzenie klubu małego mediatora.
SAMORZĄD SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W ZBLUDOWICACH
• kształtuje aktywną postawę uczniów wobec szkoły;
• uczestniczy w życiu szkoły i we wzbogacaniu form wychowania i nauczania;
• prowadzi edukację w duchu praw człowieka, obywatela i ucznia;
• udziela pomocy w zakresie przestrzegania praw dziecka;
• pomaga rozwijać zainteresowania;
• wspiera uczniów w rozwiązywaniu ich problemów;
• współpracuje organami szkoły;
• współpracuje z organizacjami, szkołami;
• dba o porządek i bezpieczeństwo w szkole.
Wszelkie działania podejmowane przez Samorząd Uczniowski są inicjowane i przeprowadzane przez samych uczniów. To oni właśnie, sugerując się opiniami swoich koleżanek i kolegów, zajmują się organizowaniem imprez, uroczystości szkolnych oraz dyskotek. Opiekunowie wspomagają ich doradztwem i fachową wiedzą.
Wnioski wysunięte przez SU do realizacji w II semestrze to:
• Zorganizowanie debaty uczniowskiej,
• Prowadzenie strony w Kurierku – „Głos samorządu"
• Zajęcia warsztatowe z mediacji.
Droga Koleżanko, Drogi Kolego
masz przed sobą nasze działania, które zmieniają rzeczywistość wokół nas. Zmiana rzeczywistości - to również Twoje prawo! Jesteś młoda/y i wykorzystaj swoją energię i pasję!
Z A P R A S Z A M Y C I Ę D O D Z I A Ł N I A W S Z K O L E
Pamiętaj ! Samorząd Uczniowski tworzą wszyscy uczniowie szkoły i wszyscy posiadają prawo do działania w szkole i środowisku lokalnym. Ty, twoje koleżanki i koledzy – wszyscy jesteście członkami SU i możecie wpływać na szkolne życie.
Pomysły na działania szkolne
By określić potrzebę uczniów prowadzimy diagnozę. W waszych warunkach najbardziej dostępne metody diagnozy to sonda i ankieta , uzupełnione o wywiad.
ANKIETA
Cześć, Uczennico/uczniu Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła w Zbludowicach. Jesteśmy twoimi kolegami i koleżankami z zarządu SU. Chcemy poznać twoją opinie na temat szkoły i jej otoczenia, a także tego, jakie działania uważasz za potrzebne. Dlatego prosimy cię o wypełnienie poniższej ankiety. Interesują nas twoje własne opinie, dlatego pisz to, co myślisz, nie wypełniaj ankiety wspólnie z innymi, każda opinia jest dla nas ważna i interesująca. Ankieta jest anonimowa – nie podpisuj jej, wyniki zostaną podane w formie zbiorczej. Dziękujemy za uważne wypełnienie ankiety!
1. Co lubisz robić w wolnym czasie (zaznacz max. 3 odpowiedzi):
• gram w gry komputerowe
• przeglądam strony i portale internetowe
• oglądam telewizję uprawiam sport – napisz jaki:..........................................................................................
• zajmuję się sztuką (plastyka, fotografia, film, muzyka) – napisz jaką dziedziną:..............
• spotykam się ze znajomymi na podwórku, osiedlu
• czytam książki – napisz, jakie interesują cię najbardziej:..................................................
• pogłębiam wiedzę z interesujących mnie dziedzin inne, jakie?.............................................................................................
2. Opisz w kilku zdaniach swoje zainteresowania, pasje, hobby (jakie są, gdzie, kiedy i z kim je realizujesz) ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ...................................................................................................................................................
3. Co według ciebie należy zmienić w szkole, aby stała się miejscem, które wspiera realizowanie twoich pasji ? ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................
4. Co jest według ciebie słabą stroną szkoły, co należałoby poprawić, aby uczniowie czuli się w niej lepiej? ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................
6. Co lubisz w szkole i chciałbyś aby w niej się nie zmieniało? ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ...................................................................................................................................................
7. W jakie działania organizowane w szkole chętnie byś się osobiście włączył/a (nie tylko jako uczestnik/czka, ale też współorganizator/ka – zaznacz max. 2 odpowiedzi)?
• sportowy turniej międzyklasowy
• festiwal talentów uczniów szkoły
• rajd rowerowy
• nie mam ochoty się angażować w żadne działania
• inne, jakie: .....................................................................................................................
8. Czy gdyby w szkole odbywały się pozalekcyjne zajęcia zgodne z Twoimi zainteresowaniami, uczęszczałabyś/łbyś na nie?
• Zdecydowanie tak
• Raczej tak
• Raczej nie (przejdź do pytania 10)
• Zdecydowanie nie (przejdź do pytania 10)
9. Napisz, jakimi dodatkowymi zajęciami pozalekcyjnymi byłbyś/łabyś zainteresowany/a: ................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................ ...................................................................................................................................................
10. Jesteś uczniem/uczennicą klasy: ....................
11. Płeć: Mężczyzna Kobieta
Bardzo dziękujemy za wzięcie udziału w badaniu