W bieżącym roku szkolnym uczniowie klas IIIa, IIIb gimnazjum uczestniczą w realizacji ogólnopolskiego programu edukacyjnego „Ekonomia na co dzień. W ramach programu dwa zespoły trzyosobowe przystąpiły do pierwszego etapu ogólnopolskiego konkursu wiedzy ekonomicznej „Potyczki Ekonomiczne". Zadaniem uczniów było opracowanie i przeprowadzenie minimum jednego ćwiczenia z zakresu edukacji ekonomicznej ze swoimi rówieśnikami lub z młodszymi kolegami.
W dniu 20 lutego 2019r. uczennice klasy IIIa gimnazjum: Wiktoria Ficek, Milena Śledzik, Karolina Buryń, przygotowały i przeprowadziły wśród uczniów klasy IVa zajęcia warsztatowe pt. „Od płacideł do niewidzialnych pieniędzy i plastikowych banknotów". Celem działania było popularyzowanie wśród młodszych kolegów wiedzy o ekonomii w perspektywie historycznej i współczesnej, obejmującej historię i rolę pieniądza, od płacidła do pieniądza elektronicznego.
W dniu 27 lutego 2019r. uczniowie klasy IIIb gimnazjum: Hubert Durnaś, Dawid Tometczak, Damian Wąsik, przeprowadzili w klasie IVa zajęcia warsztatowe pt. „Permanentny deficyt w kieszeni nastolatka, czyli jak zaplanować budżet i gospodarować pieniędzmi?". Głównym celem działania było pogłębianie wiedzy i umiejętności uczniów z zakresu planowania budżetu osobistego, właściwego gospodarowania środkami finansowymi.
Podczas realizacji programu gimnazjaliści uczą się m.in.: gospodarowania posiadanymi zasobami, planowania i konsekwentnego realizowania wyznaczonych celów, gospodarowania finansami, oszczędzania i lokowania środków finansowych, sporządzania budżetu osobistego. Planują własną karierę zawodową poprzez wytyczanie ścieżki edukacyjnej i przekonują się o istnieniu zależności między sukcesem w życiu zawodowym, a wykształceniem, kreatywnością i umiejętnością dostosowania się do zmieniającej się struktury rynku pracy.
Barbara Więckowska