Poznać Układ Słoneczny od wewnątrz, odbyć podróż po jego najdalszych zakamarkach na zajęciach z fizyki czy też przenieść się w tropikalny świat dzikich zwierząt na lekcjach geografii… Czy to science-fiction? Nie. Takie zajęcia już niebawem zagoszczą w naszej szkole na stałe ponieważ, w ramach rządowego programu „Laboratoria przyszłości” nasza placówka zakupiła 16 szt. okularów VR (Virtual Reality) dla uczniów klas I-VIII. System ich zaprojektowano tak, aby w pełni zaangażować uczniów w kreatywne i ekscytujące nauczanie. Wizualizacje miejsc w trybie 360°, trójwymiarowe obiekty i złożone struktury na wyciągnięcie ręki, to wszystko ma na celu przenieść lekcje naszych wychowanków w zupełnie inny wymiar. Wirtualna rzeczywistość, która staje się coraz bardziej popularna w edukacji, ma przede wszystkim za zadanie poprawić jej jakość, a także dostarczyć uczniom niezapomnianych doświadczeń.
Nasze okulary wykorzystane zostały po raz pierwszy na lekcji informatyki. Uczniowie mieli możliwość obejrzenia w nowej, dotąd im nie znanej rzeczywistości ludzkie serce, wybrać się w wirtualną podróż w głąb oceanu na spotkanie z rekinami oraz w rejs lodołamaczem poprzez lody Antarktydy. Wszystkie treści wyświetlane w okularach przekazywane były z komputera nauczyciela, dzięki czemu to nauczyciel sprawował pełną kontrolę nad realizowanym zadaniem, a wychowankowie z pełnym zaangażowaniem skoncentrowani byli na określonym zagadnieniu. Zajęcia zachwyciły uczniów i z niecierpliwością czekają już na kolejne.
E.P