Godło Polski

im. Jana Pawła II w Zbludowicach

Biuletyn Informacji Publicznej Zespołu Placówek Oświatowych w Zbludowicach
Librus
Budynek szkoły z drona w Zbludowicach
Budynek szkoły w Zbludowicach
Klasa szkolona
Zdjęcia powstańców Warszawskich
previous arrow
next arrow
PlayPause

Wycieczka do Europejskiego Centrum Bajki

10 października 2018r. przedszkolaki z grup „a" i „b", pod czujnym okiem swoich wychowawczyń, udały się na wycieczkę do Europejskiego Centrum Bajki im. Kornela Makuszyńskiego w Pacanowie. Trudno znaleźć lepsze miejsce na Europejskie Centrum Bajki niż Pacanów. Jest to miejscowość niezwykła, skoro najsłynniejszy bajkowy koziołek tak bardzo starał się tam dojść. Na szczęście, żeby dotrzeć do Pacanowa nie trzeba błąkać się po całym świecie tak jak Koziołek Matołek. Wcale nie jest trudno tam trafić.

Trzydzieści minut jazdy autokarem i byliśmy na miejscu!

Po założeniu krasnoludkowych butków i czarodziejskiemu pomniejszeniu się do rozmiaru skrzatów, przystąpiliśmy do zwiedzania bajkowej krainy. Czekał na nas Zaczarowany Dworzec Koziołka Matołka, ruszyliśmy baśniowym pociągiem w Magiczne Krainy – pod ziemię, w morskie głębiny, przestworza i kosmos. Odnaleźliśmy klucz do Czarodziejskiego Ogrodu- byliśmy małymi Elfami. Świecące latarnie miały kształt leśnych konwalii, a na odważnych przedszkolaków czekał do przejścia pień starego drzewa.
I nagle pojawiły się strome schody prowadzące do góry i ujrzeliśmy tajemniczą studnię i antresolę na pniu. Wewnątrz pnia wielkiego drzewa oglądaliśmy dobranockę „Reksio" i oczywiście „Przygody Koziołka Matołka". Z dziupli – oczu podziwialiśmy ogromnych rozmiarów Księgę Ilustracji. Na interaktywnej mapie Europy szukaliśmy miejsc zamieszkania baśniowych stworzeń.
Nagrodą za przejście całego Bajkowego świata była Skarbnica Bajek. W 10 szklanych kulach zobaczyliśmy sceny z baśni z różnych stron świata.

Udało nam się przejść cichutko obok śpiącego smoka, a po zerknięciu w baśniowe lustra zostaliśmy odczarowani. Piękna była ta podróż.

Nasz pobyt w Pacanowie był przygodą pełną atrakcji.

Bardzo podobały nam się również warsztaty, w których uczestniczyliśmy, pod nazwą „Wybuchowa Nauka". Wiemy już, że powietrze składa się z tlenu i azotu, kuchnia molekularna jest najlepsza na świecie, a lody mrożone ciekłym azotem smakują wybornie!

Dziękujemy mamom: Pani Beacie Cieplińskiej – mamie Kacperka i Jacusia oraz Pani Agnieszce Małysz – mamie Kalinki za pomoc w opiece nad dziećmi.

Justyna Kasza

Renata Wolańska

Wycieczka do Europejskiego Centrum Bajki Wycieczka do Europejskiego Centrum Bajki Wycieczka do Europejskiego Centrum Bajki