Dzieci z oddziałów przedszkolnych codziennie uczą się czegoś nowego. Ostatnio zapoznały się z pojęciami „miara i mierzenie”. Po co coś mierzymy? Okazuje się, że matematyka jest bardzo przydatna każdego dnia. Realizując kolejne zadanie z ogólnopolskiego programu grantowego "Rosnę z matematyką" dzieci poznały różnego rodzaju miary i miarki, wzbogaciły swoje słownictwo o nowe pojęcia takie jak: miara, centymetr, linijka, ekierka, taśma do odmierzania, węższy, szerszy, wysoki, niski.
Poznały i potrafiły odmierzać dawnymi sposobami mierzenia: krokami, stopa za stopą, dłonią, łokciem. Już wiedzą, czym można mierzyć długość, sami próbują odmierzać linijką.
W salach grupy „a” i grupy „b” zorganizowano kolorowe „Kąciki Miary Wzrostu”, gdzie dzieci codziennie w ramach zabawy odmierzają swój wzrost i cieszą się, że urosły 1 centymetr!
Miara i mierzenie to jedne z powszechnych, życiowych pojęć, z których wielokrotnie korzystamy w trakcie realizowania wielu codziennych zadań i aktywności. Mierzymy, żeby sprawdzić, jakie coś jest długie, krótkie, szerokie, wąskie lub głębokie. Albo, żeby się zwyczajnie dowiedzieć, czy ktoś jest wysoki czy niski. Po prostu – nauka przez zabawę - to jest to!
Renata Wolańska
Justyna Kasza