Nauka programowania pozwala na rozwijanie logicznego, algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, a także umiejętności pracy zespołowej. Swoje początki z kodowaniem uczniowie klas zerowych rozpoczęli od kodowania na dywanie. W październiku podczas spotkań w ramach „Europejskiego Tygodnia Kodowania" dzieci uczestniczyły w cyklu zajęć związanych z kodowaniem. Dzięki kolorowym kwadratom, sylwetce bohaterów ze znanych bajek i strzałek kierunkowych dzieci tworzyły kody, które przeprowadzały głównego bohatera przez labirynty omijając zasadzki i czyhające niebezpieczeństwa. Zajęcia z programowania odbywały się również przy użyciu nowoczesnych tablic interaktywnych z wykorzystaniem programów przeznaczonych do nauki kodowania dla najmłodszych.
Czy chcemy, czy nie, wszyscy żyjemy w świecie pełnym kodów. Na przykład litery to kody językowe, cyfry – kody liczbowe, a nuty pozwalają kodować dźwięki. Nauka ta ma ogromne znaczenie przy rozwijaniu logicznego myślenia i działania. W dobie cyfryzacji, nauka ta jest kluczowa. Kodowanie to nie tylko praca przy komputerze. Dzieci podczas zabawy z elementami kodowania w łagodny sposób wchodzą w świat, który uczy logicznego myślenia. w czasie CodeWeek-u zabawa z kodowaniem była na tyle atrakcyjna, że dzieci zadeklarowały chęć dalszej przygody z elementami programowania i kodowania nawet bez użycia komputerów. Zabawy z kodowaniem są pełne radości: otwierają umysły, rozwijają umiejętności logicznego myślenia, rozumowania i wnioskowania. Kształcą wyobraźnię i kreatywność dzieci.
Ewa Tarczyńska, Elżbieta Stramska, Monika Czaja