Mama i tata to wielkie słowa, które są synonimem miłości, dobra, ciepła rodzinnego i szczęścia. Mama i tata to pierwsze słowa każdego dziecka. Dla małego dziecka rodzice to najważniejsze osoby w jego życiu, należy więc dbać, troszczyć się i pielęgnować więź między dzieckiem a rodzicem.
14 czerwca 2019 r. dzieci z oddziałów przedszkolnych zaprosiły do szkoły swoich najbliższych z okazji Dnia Rodziny. W uroczystości wzięły udział trzy pokolenia: dzieci, rodzice i dziadkowie.
Licznie zebranych gości powitał dyrektor szkoły – pan Przemysław Nowak, składając wszystkim w dniu ich święta najserdeczniejsze życzenia.
Przygotowany program artystyczny stanowiły wiersze i piosenki tematycznie związane ze świętem rodziny, bowiem w nich zawarte były najpiękniejsze dziecięce życzenia. Wszyscy ze wzruszeniem oglądali występ małych artystów. Dzieci wręczyły rodzicom własnoręcznie wykonane upominki, a po części oficjalnej zaprosiły gości na słodki poczęstunek.
J.K.,R.W.
13 czerwca 2019r. w Szkole Podstawowej nr 2 w Busku-Zdroju odbyło się podsumowanie XVII Gminnego Konkursu Plastycznego o tematyce ekologicznej pt. „Drzewa – zielone płuca Ziemi". Organizatorem konkursu był Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój przy współudziale Szkoły Podstawowej nr 2.
Konkurs ten, jako co roku, cieszył się dużym zainteresowaniem. Wpłynęło bardzo dużo prac plastycznych. Komisja konkursowa zwróciła uwagę na wiele ciekawych prac, które można było później podziwiać na zorganizowanej wystawie.
Cieszymy się, że dzieci z oddziałów przedszkolnych z naszej szkoły, rozwijając swoje zainteresowania i talenty plastyczne, przystąpiły do tego konkursu.
Prace na konkurs plastyczny „Drzewa – zielone płuca Ziemi" przygotowały: Hania Dudek (0a), Agatka Dziurewicz (0b) i Kasia Skawska(0b).
Agatka Dziurewicz zajęła II miejsce, a Kasia Skawska zdobyła wyróżnienie.
Wszystkim dziewczynkom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów w klasie pierwszej!
Dzięki takim inicjatywom jak ten konkurs, dzieci nie tylko rozwijają swoje talenty plastyczne, rozbudzają motywację do pracy, ale również uczą się ochrony i szacunku do przyrody.
Wychowawcy
We wtorek 11 czerwca 2019 r. oddziały przedszkolne odwiedzili jedni z najstarszych uczniów z naszej szkoły – ósmoklasiści. Młodzież spotkała się z dziećmi, aby podzielić się ciekawostkami z minionych lat szkolnych, a zwłaszcza z beztroskiego okresu dzieciństwa jaki spędzili w „zerówce". Swoją wizytą sprawili wielką niespodziankę najmłodszym. Starsze koleżanki i koledzy opowiadali o swoich szkolnych osiągnięciach, sukcesach, dzielili się spostrzeżeniami i refleksjami o szkole.
Pierwszy czerwca - dzień wspaniały dla wszystkich dzieci, choć w oddziałach przedszkolnych w SP w Zbludowicach Dzień Dziecka obchodzono z małym opóźnieniem, był to dzień wyjątkowy! W tym dniu dzieci wraz z opiekunami i rodzicami wybrały się do Ośrodka Jazdy Konnej i Hipoterapii „Hipoland" w Zbludowicach. Dzieci poznały naturalne środowisko życia koni.
Sympatyczna właścicielka ośrodka przedstawiła dzieciom swoich podopiecznych mieszkających w stajni w boksach oraz przekazała zasady zachowania się podczas kontaktu z koniem:
- Wszystkie kontakty z koniem powinny odbywać się w obecności dorosłego.
- Nie biegaj przy koniach, nie krzycz, nie wykonuj gwałtownych ruchów, które mogą zaskoczyć konia – koń jest zwierzęciem łagodnym, ale bardzo płochliwym.
- Nie podchodź do konia od tyłu, bo spłoszony, może kopnąć.
Dużą przygodą dla maluchów była możliwość głaskania, czyszczenia oraz karmienia konika. Największą atrakcją była przejażdżka bryczką po okolicy oraz jazda konna. Dzieci, ubrane w kaski i siedząc prościutko w siodle oprowadzane były po padoku, robiąc rundki dookoła placu. Wyglądały przy tym jak prawdziwi dżokeje. Na głodne dzieciaki czekała kiełbaska z grilla i różne pyszności. Wycieczka była udana i będziemy to miejsce często odwiedzać, bo przecież konie są naprawdę wyjątkowe.
„Te zwierzęta potrafią w pełni zaufać człowiekowi. Ich spojrzenie sprawia, że mimo największego smutku, który w nas tkwi, na naszej twarzy pojawia się uśmiech. Co tu dużo mówić... Każdy człowiek, który miał z koniem bliższy kontakt, stwierdzi, że lepszego przyjaciela niż to zwierzę raczej się nie znajdzie".
Dziękujemy właścicielom „Hipolandu"- rodzicom Emilki i Kalinki za przygotowanie tak wielu atrakcji.
J. Kasza, R. Wolańska
Maj to miesiąc książki i czytelnictwa. „Spotkania z książką" mają na celu rozwijanie u dzieci nawyków czytelniczych, rozwijanie wyobraźni i aktywności intelektualnej, wzbogacenie wiedzy o świecie, a także przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych. I te ostatnie walory książek zainspirowały przedszkolaków do wcielenia się w role bohaterów literackich i odegrania ról z wyeksponowaniem aspektów wychowawczych książek.
„Dzieci - dzieciom" przedstawiły scenki z powszechnie znanych bajek i wierszy.
Dzieci z oddziału przedszkolnego „a" przygotowały inscenizację wiersza J. Brzechwy pt. „Kwoka", którą przypomniały zasady dobrego wychowania.
Przedszkolaki z grupy „b" przedstawiły inscenizację „Bajki o wilku i siedmiu koźlątkach" . „Słuchaj zawsze swojej mamy..." – to było najważniejsze motto bajki i dobra rada na zbliżające się wakacje.
Inscenizacje miały za zadanie oswoić małych aktorów ze sceną i widownią oraz dostarczyć radości innym dzieciom. Dekoracje i przebrania aktorów, pomogły widzom przenieść się w bajkowy świat. Dzieci doskonale wcieliły się w swoje role i zapamiętały bardzo długie teksty na pamięć.
Widzowie w wielkim skupieniu oglądali występy, a aktorzy zostali nagrodzeni głośnymi brawami. Mali aktorzy byli bardzo dumni z wykonanej pracy. Teatrzyk uświadomił dzieciom poczucie własnej wartości, umiejętności i osobistych talentów.
Wychowawcy
21 maja 2019r. w oddziałach przedszkolnych odbyły się zajęcia z socjoterapeutką, panią A. Śledzik. Inspiracją do przeprowadzenia zajęć o emocjach stała się obserwacja dzieci w ich codziennym , spontanicznym działaniu. Każde dziecko niezależnie od wieku zmaga się ze swoimi emocjami, próbuje je odczytać i zrozumieć zarówno u siebie, jak i u kolegi. To pomaga mu lepiej funkcjonować w grupie, lepiej rozumieć otaczający świat. Celem zajęć było kształtowanie umiejętności wyrażania uczuć, zwrócenie uwagi dzieci na istnienie różnych stanów emocjonalnych (uczuć) i ich nazywanie oraz pomoc w rozumieniu i opanowywaniu emocji. Dzieci aktywnie uczestniczyły w zajęciach, szczególnie atrakcyjne okazały się zabawy ruchowe. W końcowej części spotkania dzieci koncentrowały uwagę podczas wykonywania pracy plastycznej.
M. M