Godło Polski

Publiczna Szkoła Podstawowa
im. Jana Pawła II w Zbludowicach

Biuletyn Informacji Publicznej Zespołu Placówek Oświatowych w Zbludowicach
Librus
Akademia przyszłości
Budynek szkoły z drona w Zbludowicach
Budynek szkoły w Zbludowicach
Klasa szkolona
Zdjęcia powstańców Warszawskich
previous arrow
next arrow
PlayPause

„Szara godzina” Ewa Szelburg – Zarębina

Szare niebo za oknem,
Szare drzewa w sadzie,
Szary deszcz się na wszystkim
Szarą mgiełką kładzie.
Szary piesek za piecem,
Pali szarą fajkę
I szaremu kotkowi
Prawi długą bajkę -
O małej szarej myszce,
która siedzi w norze
i wcale w ten dzień słotny
na dwór wyjść nie może.

- posłuchajcie lub przeczytajcie jesienny, szary wierszyk
- jeśli sprawia wam trudność wymowa głoski [SZ], wykonajcie kilka ćwiczeń:

drzewo

1- Wytnijcie kilka jesiennych listków i przenieście je wokół drzewa za pomocą słomki, zdmuchnijcie i jeszcze raz przenieście;

2- Naśladujcie szum drzew, jesiennego wiatru: SZSZSZSZ……………….
• Usta ułóżcie w „ryjek”
• Czubek języka dotyka wałka dziąsłowego za górnymi zębami;

3- Wykonajcie kilka ćwiczeń:
• pompujemy raz jeden, raz drugi policzek [jesienny wiatr przelatuje od policzka do policzka];
• robimy „dzióbek” jak ptaszek, który szuka ziarenek, przesuwamy w prawą i lewą stronę
• robimy „ryjek” z ust [jak ryjek świnki]
• robimy minkę wiewiórki [połóżcie górne zęby na dolnej wardze]
• „skaczemy” językiem od nosa na brodę, od górnych zębów do dolnych, od podniebienia na dół buzi [jak wiewiórka po gałązkach];
• otwieramy buzię i pokazujemy szeroki język [jak szeroki listek] i wąski język [jak ogonek listka]
• otwieramy buzię i unosimy czubek języka do podniebienia, „malujemy” na podniebieniu jesienny liść.

Nowy-obraz-mapy-bitowej

Drodzy Rodzice, Babcie, Dziadkowie…..
W długie jesienne wieczory czytajcie ze swoimi pociechami wierszyki, opowiadania, bajeczki….Wyłączcie na chwilę telewizor, komputer, telefon. Urządzenia elektroniczne są bardzo atrakcyjne dla dziecka: kolorowy, migający ekran, szybko zmieniająca się akcja, ciekawa gra….Ale żaden komputer, telewizor, telefon nie zastąpi żywego słowa w kontakcie z drugim człowiekiem. Słowo, które odbiera dziecko za pomocą komputera bądź telewizji jest słowem biernym, nie pozwalającym na dialog, rozmowę, interakcję z drugim człowiekiem. Innym zagrożeniem jest zmniejszające się zainteresowanie dziecka światem, otoczeniem. Gry komputerowe, bajki stają się ciekawsze niż wycieczka rowerowa, spacer czy zabawa z rówieśnikiem. Zatem bawmy się z dziećmi, grajmy w gry planszowe, czytajmy, rozmawiajmy a mowa Waszego dziecka, jego pamięć, uwaga, wyobraźnia będzie rozwijała się prawidłowo.

Logopeda Anna Musiał

AM-1
AM-2
AM-3
AM-4
AM-5
AM-6