Grupa: 2
W bieżącym roku szkolnym kontynuujemy zajęcia matematyczno-fizyczne projektu „Akademia przyszłości” wśród zainteresowanych uczniów klas VI a i VI b.
Podczas wrześniowych zajęć uczniowie mieli możliwość poznania programu LEGOMINDSTORMS ułatwiającego naukę kodowania. Dzieci uczą się najwięcej, gdy proces nauki jest interaktywny — a jeszcze lepiej, gdy nauka jest kreatywna i zabawna! W działaniach manipulacyjnych z LEGO uczniowie mogli wkroczyć na wyższy poziom zabawy dzięki robotom do zaprogramowania, które pełnią różne, ekscytujące funkcje. Uczestnicy projektu rozwijali swoje umiejętności matematyczne m.in. w kodowaniu podczas składania robotów i programowania ich w taki sposób, aby tańczyły, walczyły, bądź uprawiały sport. Ponadto uczniowie uczestniczyli w maratonie gier logicznych, graficznych i zabawach online, które kształtują umiejętności spostrzegawczości i wyobraźni geometrycznej. Były to m.in. gra Digit, memo liczbowe i ćwiczenia interaktywne w zamianie jednostek długości.
A to dopiero początek naszych działań w bieżącym roku szkolnym. O kolejnych realizacjach zaplanowanych zadań matematyczno-fizycznych będziemy informować na bieżąco.
autor: Elżbieta Stramska