W miesiącu lutym w Szkole Podstawowej nr 2 w Busku-Zdroju odbyło się podsumowanie Międzyszkolnego Konkursu Plastycznego „Ozdoby Choinkowe".
Celem konkursu było poznanie i kultywowanie tradycji Świat Bożego Narodzenia. Konkurs polegał na samodzielnym wykonaniu, dowolną techniką plastyczną przestrzennej gwiazdki. Dopuszczalne było wykorzystanie bombek, łańcuchów, figurek, słomy, orzechów, szyszek, kolorowego papieru, pestek, nasion zbóż, bibuły, pianki plastycznej, itp.
Od września 2021 roku uczniowie klas pierwszych uczestniczą z zajęciach innowacyjnych Liczę, myślę i działam ekologicznie - edukacja matematyczna z przyrodniczą kształtując postawy proekologiczne i rozwijając zainteresowania przyrodnicze.
Podczas zajęć uczniowie wykonywali doświadczenia i eksperymenty ekologiczne, ćwiczyli liczenie, mierzenie, poznawały zagrożone gatunki zwierząt w Polsce.
Walentynkowy Kurierek!
Zapraszamy wszystkich małych i dużych czytelników do lektury najnowszego numeru naszej gazetki. Czeka tam na Was mnóstwo walentynkowych atrakcji!
W cyklu „Relaks matematyczny" proponuję książkę, która od lat urzeka Czytelników i uczy nietuzinkowego podejścia do matematyki to „Lilavati" Szczepana Jeleńskiego. Książka napisana jest prostym językiem i nie przedstawia zadań tak jak w podręczniku szkolnym. Uczy radości z poszukiwania i odkrywania rozwiązań zagadek i nietypowych zadań. Znajdziemy w niej anegdoty matematyczne, gry, łamigłówki, zabawy oraz sztuczki matematyczne.
„Wy nie wiecie co to jest matematyka! Wy myślicie: liczby, liczby! Nie!
A ona śpiewa, gra jak kryształ. Cała dusza tonie w dźwięcznym, przejrzystym krysztale"
Stanisław Brzozowski - polski filozof pisarz, publicysta i krytyk teatralny i literacki epoki Młodej Polski
Matematyka jest ważnym elementem życia codziennego. Służy stymulowaniu rozwoju intelektualnego i osobowości ucznia. W każdej szkole są uczniowie chętni do pogłębiania swoich zainteresowań matematycznych oraz posiadający zdolności w tej dziedzinie. Szczególne uzdolnienia i zainteresowania matematyczne uczniowie naszej szkoły rozwijają na dodatkowych zajęciach z matematyki – „Zanurzeni w liczbach".
W klasach trzecich „a" i „b" kontynuowana jest działalność innowacyjna, która w cyklu trzyletnim zyskała miano „dobrej praktyki" rozwijającej uczniowskie talenty i zainteresowania. Wychowawczynie klas trzecich proponują uczniom zadania zaplanowane do realizacji innowacji pedagogicznej „Kreatywny uczeń" , by w ten sposób rozwijać u nich samodzielność, kreatywność i innowacyjność.
Trzecioklasiści ciągle doświadczają czegoś nowego, eksperymentują, używają twórczego myślenia i wyobraźni do tworzenia rzeczy nowych i niespotykanych - takie jest główne założenie innowacji pedagogicznej, a jednocześnie dobrej praktyki „Kreatywny uczeń".
Efekty prac innowacyjnych w I semestrze to: