26 marca klasy I – III wraz z wychowawczyniami przygotowały niespodziankę dla swoich młodszych kolegów. Zaprosili ich do swoich klas na zajęcia, aby zachęcić przedszkolaków do dalszej nauki w naszej szkole. Pięciolatki przekonały się, że nauka w klasie I, II, III to nie tylko nauka czytania, pisania, liczenia, ale także nauka przez zabawę. W zajęciach uczestniczyli również rodzice, dzielnie kibicując swoim pociechom. Przedszkolaki podzieliły się na trzy grupy, a potem dzielnie pomaszerowali do klas.
Sześcioro pięciolatków z oddziału przedszkolnego odwiedziło I klasę z wychowawczynią panią Jadwiga Pasek. Podczas zajęć dzieci wraz z pierwszakami poznawały instrumenty perkusyjne, wskazując je na tablicy multimedialnej, grając na nich do znanych piosenek i reagując ruchem na ich rytmiczne dźwięki. Odchodząc z klasy pięcioletni Oliwier powiedział: „Fajnie tu było...."
W klasie II wszyscy ze skupieniem słuchali bajki pt. „Kubuś Puchatek i przyjaciele". Następnie wspólnie uczyli się śpiewać piosenkę pt. „Bądź przyjacielem". Na zakończenie zajęć wychowawczyni pani Marta Kiełb zaproponowała malowanie farbami ulubionej scenki z książki. Wszyscy zasiedli do stolików ubrani w kolorowe fartuszki i z zapałem machali pędzelkami.
Klasa III wraz z panią Renata Wolańską przygotowała zabawy z chustą animacyjną. Dzieci kształtowały umiejętność współpracy i integracji w grupie bawiąc się w „Kolorowa karuzelę", „Złap przesyłkę", „Kolorowe gniazda", „Zabawę z numerami". Ćwiczenia z kolorową chustą szczególnie podobały się maluchom. Bawiły się znakomicie, rozwijając przy tym swój wzrok, słuch, dotyk, sprawność ruchową. Po zajęciach dzieci dostały „odznaki" – uśmiechnięte buźki, wykonane oczywiście przez starszych kolegów.
Po krótkiej przerwie na pięciolatków i ich mamy czekała jeszcze pani logopeda Anna Musiał. Dzieci wzięły udział w zajęciach z „Pan Języczek w wiejskiej zagrodzie", a ich mamy bacznie obserwowały ćwiczenia buziek swoich pociech. W trakcie zajęć dzieci uczyły się wymawiać trudne głoski: sz, ż, cz, r. Logopeda zwróciła uwagę na to, jak ważne w rozwoju mowy dzieci są ćwiczenia narządów artykulacyjnych, ćwiczenia oddechowe, słuchowe, dźwiękonaśladowcze. Na zakończenia przedszkolaki wykonały bociana, przy niewielkiej pomocy swoich mam.