Zakończyła się realizacja projektów edukacyjnych w klasach drugich naszego gimnazjum, dlatego na dzień 21 czerwca przypadła prezentacja efektów kilkumiesięcznej pracy uczniów klas drugich gimnazjum.
Uczniowie klasy II a zaprezentowali cztery projekty edukacyjne pt. „Dlaczego starożytna Grecja jest kolebką Igrzysk Olimpijskich?", „W jaki sposób ewaluowały Olimpiady Sportowe na przestrzeni wieków?", „Czy w naszej szkole SA przyszli olimpijczycy?", „Jak będą wyglądały Igrzyska Olimpijskie
za 100 lat?".
Jako pierwsi na szkolnej scenie pojawili się greccy bogowie, którzy opowiedzieli zebranym o wierzeniach starożytnych mieszkańców Hellady. Inna grupa zaprezentowała zmiany, jakie zaszły w organizowaniu i przebiegu olimpiad sportowych na przestrzeni wieków, przedstawiając informację na symbolicznej drabinie. Na pytanie o przyszłych olimpijczyków odpowiadał kolejny zespół.
Jak wynika z opracowanej ankiety, wśród uczniów naszej szkoły są utalentowani i już uhonorowani sportowcy, co dobrze rokuje na przyszłość. Z zainteresowaniem obejrzeliśmy prezentację na temat sportowych sukcesów wychowanków naszego gimnazjum. Następnie zostaliśmy przeniesieni w przyszłość i dowiedzieliśmy się, czego spodziewać się po igrzyskach olimpijskich za ....sto lat.
Realizujący projekt edukacyjny uczniowie klasy II b obrali sobie temat „Moja miejscowość wczoraj, dziś i jutro". Podzieleni na pięć grup zrealizowali następujące projekty: „Historia, teraźniejszość i przyszłość naszego regionu", „Atrakcje turystyczne naszego regionu", „Flora i fauna naszego regionu", „Dobre, bo naturalne – kuchnia naszego regionu" , „Ciekawi ludzie naszego regionu". Prezentacja klasy II b była okazją dla zebranej młodzieży do poszerzenia wiadomości o swoich miejscowościach, jak również do zapoznania się z nowymi informacjami o najbliższej okolicy. Uczniowie przedstawili kilka prezentacji multimedialnych, przygotowali regionalne dania, napisali książkę kucharską, wykonali albumy i foldery o swoich miejscowościach . Tym, co publiczności podobało się szczególnie, była barwna prezentacja o najlepszych sportowcach naszej szkoły- Marcinie Marcinkowskim i Sebastianie Sztuku- którzy przez autorów projektu zostali zaliczeni w poczet „ciekawych ludzi regionu". Duże emocje wzbudziła zaprezentowana na filmie zwycięska bokserska walka Marcina.
Projekt polonistyczny realizowali uczniowie klasy II c, którzy za cel postawili sobie zgłębić wiadomości o polskich literackich laureatach Nagrody Nobla. Cztery zespoły obrały tematy: „Wisława Szymborska jakiej nie znamy", „Quo vadis, Sienkiewiczu?", „Władysław Reymont- genialny...krawiec" i „Czesław Miłosz- patriota ponad wszystko". Kolejne grupy zaprezentowały wykonane portrety twórców, oprawione w ramy i ustawione na sztalugach; prezentacje multimedialne dotyczące życia i twórczości noblistów; nagrania utworów poetów i pisarzy. Efekty pracy klasy II c będą stanowiły dekorację pracowni polonistycznej, a nagrania wzbogacą biblioteczkę polonistów.
Działania projektowe, jak wynika z uczniowskich wypowiedzi, wiele ich nauczyły. Do zalet takiego przedsięwzięcia zaliczyli kształcenie umiejętności pracy w grupie, wspieranie przez nauczycieli ich inicjatyw, naukę samodzielności i odpowiedzialności.
Realizacja szkolnych projektów edukacyjnych w roku szkolnym 2011/2012 zakończyła się powodzeniem. Prezentacja efektów kilkumiesięcznej pracy została ciepło przyjęta przez publiczność, która cierpliwie, z dużym zainteresowaniem, a wielokrotnie i podziwem, wysłuchała trzygodzinnych występów swoich kolegów.
Podsumowania i oceny Dnia Projektów dokonała wicedyrektor szkoły, pani Beat Wójcicka.
Efekty pracy klasy II d podziwialiśmy wcześniej, gdyż prezentacją projektu była uroczysta akademia z okazji rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja- obszerny artykuł znajduje się na archiwalnych stronach internetowych naszej szkoły.
Edyta Malec