Godło Polski

im. Jana Pawła II w Zbludowicach

Biuletyn Informacji Publicznej Zespołu Placówek Oświatowych w Zbludowicach
Librus
Budynek szkoły z drona w Zbludowicach
Budynek szkoły w Zbludowicach
Klasa szkolona
Zdjęcia powstańców Warszawskich
previous arrow
next arrow
PlayPause

W dniach 31 maja i 1 czerwca klasa VIII c wraz z paniami Elżbietą Pawelec i Agnieszką Kowalską udała się na wycieczkę do stolicy. Pogoda przez cały wyjazd była cudowna, w Warszawie powitały nas piękne promienie słońca. Pierwszym punktem wycieczki była wizyta w Muzeum Powstania Warszawskiego, które zrobiło na wszystkich ogromne wrażenie i skłoniło do chwili zadumy.Obejrzeliśmy film pt. „Miasto ruin”, który przedstawiał zniszczoną Warszawę po II wojnie światowej.

Następnie udaliśmy się do Łazienek Królewskich. Piękna roślinność oraz Pałac na Wodzie zachwyciły nas. Pospacerowaliśmy wśród kolorowej, wiosennej roślinności i ruszyliśmy do kolejnego ważnego miejsca, a mianowicie do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej. Przed salą przepustek zostaliśmy powitani przez panią poseł - Agatę Wojtyszek, która mimo licznych obowiązków i napiętego grafika pracy znalazła czas na spotkanie z nami. Po otrzymaniu przepustek i przejściu przez sejmowe bramki spotkaliśmy się z panią przewodnik, która wraz z panią poseł oprowadziła nas po budynku Sejmu. Na samym początku mogliśmy obejrzeć makietę budynków sejmowych oraz zapoznać się z historią polskiego parlamentu. Największym zainteresowaniem cieszyła się jednak sala obrad. Uczniowie dowiedzieli się, gdzie siedzą poszczególne kluby oraz najważniejsze osoby parlamentu, jak wygląda codzienna praca posłów oraz ich udział w wielu komisjach. Podczas dalszego zwiedzania mieliśmy okazję zrobić zdjęcie przy wejściu do Senatu czy też, na często oglądanych w telewizji, sejmowych schodach. Dziękujemy pani poseł Agacie Wojtyszek za umożliwienie zwiedzenia tak ważnego miejsca i towarzyszenie nam podczas wizyty.
Kolejny dzień zaczęliśmy bardzo wcześnie, bo śniadanie zjedliśmy już o 7.30. Wsiedliśmy do busa i pojechaliśmy na Starówkę. Zobaczyliśmy między innymi Grób Nieznanego Żołnierza, Bazylikę archikatedralną św. Jana Chrzciciela i Syrenkę Warszawską. W Bazylice pw. Świętego Krzyża mogliśmy ujrzeć epitafium z urną z sercem Fryderyka Chopina.
Następnie udaliśmy się do Zamku Królewskiego, gdzie zwiedziliśmy stare sale i komnaty. Ciekawostką jest to, że w środku znajduje się aż 25 sal królewskich. Kolejnym punktem podróży był Pałac Kultury i Nauki. Wjechaliśmy windą na 30-ste piętro skąd podziwialiśmy piękna panoramę stolicy.
Na koniec zwiedziliśmy Powązki Wojskowe. Zobaczyliśmy groby bohaterów „Kamieni na szaniec” – Alka, Rudego i Zośki. Do szkoły wróciliśmy około 19.30. Dziękujemy za wspólną przygodę, która na długo pozostanie w naszej pamięci.