Godło Polski

im. Jana Pawła II w Zbludowicach

Biuletyn Informacji Publicznej Zespołu Placówek Oświatowych w Zbludowicach
Librus
Budynek szkoły z drona w Zbludowicach
Budynek szkoły w Zbludowicach
Klasa szkolona
Zdjęcia powstańców Warszawskich
previous arrow
next arrow
PlayPause

W dniu 4 maja 2023 roku uczniowie klas II a i II b wybrali się wraz z opiekunami  na wycieczkę do Centrum Geoedukacji w Kielcach. Wizyta w Centrum Geoedukacji jest świetnym wstępem do lepszego zrozumienia geologicznego fenomenu Gór Świętokrzyskich, na czele z gołoborzami, jaskiniami czy dawnymi rafami koralowymi. Uczniowie obejrzeli wystawę, która nosi nazwę Podwodna stacja badawcza CHRONOS. Zwiedzanie rozpoczęli z przewodnikiem w formie gry terenowej.

Dzieciaki dostały kartki i długopisy do zaznaczania odpowiedzi, wyszukiwanych podczas zwiedzania.  Zaczęliśmy od wystawy pierwszych żyjących na tym terenie organizmów. Multimedialne zdjęcia oraz skamieliny zachwyciły dzieci. Trasa wiła się przez poszczególne okresy geologiczne Ziemi, a my mieliśmy wrażenie, że chodzimy po dnie prehistorycznego morza. Nad nami, na suficie można było zobaczyć lustro wody i usłyszeć szum fal. Przy kolejnej ekspozycji znajdowały się peryskopy do podglądania życia przy brzegu morza. Widzieliśmy również, jak wyglądały dawne rafy koralowe i inne morskie stworzenia.  Ścieżka doprowadziła nas do Geolabolatorium, w którym można było doświadczyć, jak wypiętrzają się góry lub tworzą osuwiska. Ekrany multimedialne ukazywały budowę planety Ziemia, rodzaje skał i wiele ciekawych informacji. Ciekawą atrakcją dla dzieci, na końcu tego poziomu zwiedzania był krótki seans w kinie 5D - Kapsuła Czasu. Film opowiadał o początkach życia na planecie, gdzie my, widzowie, znajdowaliśmy się w kapsule podróżującej przez poszczególne okresy geologiczne Ziemi i poznawaliśmy ewolucję organizmów. Na końcu zwiedzania zeszliśmy na sam dół, do wirtualnej jaskini, gdzie spotkaliśmy największego zwierza pływającego w tych wodach.  Ponadto w trakcie wyprawy zwiedziliśmy Muzeum Techniki Wojskowej i Obrony Przeciwlotniczej w Busku - Zdroju. Zobaczonymi tam obiektami szczególnie zainteresowani byli chłopcy.