W okresie od października 2021 do maja 2022 wdrożono w naszej szkolę innowację pedagogiczną “Arteterapia sposobem na wyrażanie emocji” dla uczniów klas II-III. Motywatorem do powstania niniejszego programu była potrzeba nauczenia dzieci radzenia sobie z różnymi emocjami, jak również nabycie przez dzieci umiejętności ich rozpoznawania i nazywania. Przyczyną jest doświadczenie przez uczniów zmiany trybu nauczania spowodowanym występowaniem COVID-19 w poprzednim roku szkolnym a także mierzenie się z konsekwencjami przedłużającej się pandemii.
Dzięki realizacji innowacji, uczniowie mieli możliwość poznać efektywne sposoby rozwiązywania problemów i konfliktów, rozwijali umiejętności nazywania uczuć przyjemnych i przykrych oraz radzenia sobie z rozładowaniem tych emocji. Część pierwsza prowadzona przez psychologa Katarzynę Nowak- dotyczyła zagadnień teoretycznych związanych z daną emocją: radością, smutkiem, strachem, złością, spokojem, uczuciem. Druga część- prowadzona przez pedagoga szkolnego Marzenę Moczulską- dotyczyła wyrażania ekspresji emocjonalnej, poprzez techniki plastyczne, zajęcia relaksacyjne. Uczniowie angażowali się w proponowane formy pracy takie jak ruch, muzyka, malowanie farbami, pedagogika zabawy.
Zespół PPP