Dobra praktyka to działanie, które zawiera w sobie pewien potencjał innowacji, a jednocześnie jest trwałe i powtarzalne. Jest to punkt odniesienia dla rozwijania i wzmacniania dziecięcych talentów i zainteresowań. W klasach drugich „a" i „b" kontynuowana jest działalność innowacyjna. Wychowawczynie klas drugich proponują uczniom zadania z innowacji pedagogicznej „Kreatywny uczeń" , by w ten sposób rozwijać u nich samodzielność, kreatywność i innowacyjność.
Ważne jest, aby uczniowie doświadczali czegoś nowego, eksperymentowali, używali twórczego myślenia i wyobraźni do tworzenia rzeczy nowych, pomysłowych i niespotykanych – takie jest główne założenie innowacji pedagogicznej, a jednocześnie dobrej praktyki „Kreatywny uczeń".
Efekty prac innowacyjnych w II semestrze to:
- „Wielkanocne niespodzianki" - wykonanie ozdób, stroików wielkanocnych wspólnie z rodzicami,
- „Wiosenne kwiaty"- malowanie palcem farbami i malowanie patyczkami kosmetycznymi,
- albumy przyrodnicze,
- kodowanie obrazków i odczytywanie szyfrów - język znaków i symboli,
- prezentacja dziecięcych umiejętności i zainteresowań,
- Wielkie Czytanie – absolwenci naszej szkoły czytali dla drugoklasistów i wspominali swoje lata nauki, gdy sami uczyli się w klasach I-III,
- „Ogrody pełne matematyki" - zabawy dydaktyczne - wykorzystywanie naturalnych sytuacji i materiałów przyrodniczych do nauki matematyki.
Wszystkie dzieci wzorowo wywiązują się ze swoich zadań. Rozwijanie motywacji, pomysłowości i kreatywności nie jest trudne, gdy dzieci uczą się w grupie, wzajemnie inspirują, uczą odpowiedzialności i samoorganizacji.
Dziękujemy rodzicom za współpracę, zaangażowanie, wyrozumiałość i cierpliwość we wspieraniu swoich pociech w czasie nauki.
Justyna Kasza
Renata Wolańska