Czas pandemii sprawił, że od ponad roku społeczność uczniowska edukuje się we własnych domach, w dużym stopniu odizolowana od rówieśników, szkolnego życia, jego dobrych i negatywnych stron.
Brak wspólnych spotkań, rozmów, wyjazdów sprawia, że nic nas nie cieszy a lekcje online już nużą. Powyższe argumenty przemawiają za faktem, że dobrze byłoby wprowadzić, choćby niewielką odmianę. Coś, co pozwoliłoby nam poczuć klimat dawnego szkolnego życia. W związku z tym w dniu 9 kwietnia 2021r. klasa 6b razem ze swoją wychowawczynią wyruszyła na wycieczkę online do Muzeum POLIN w Warszawie w trakcie, której poznaliśmy w telegraficznym skrócie obiekt Muzeum Żydów Polskich, jego dwie główne wystawy, czyli wnętrze starej synagogi z bogato zdobioną bimą z Gwoźdźca oraz XVII wieczną ulicę żydowską, prowadząca pokrótce omówiła nam język jidysz i alfabet hebrajski. Jednak celem zajęć była rozmowa, przepleciona szeregiem integracyjnych ćwiczeń, które pozwoliły nam sobie uświadomić: co nas łączy, co nas różni, w czym jesteśmy do siebie podobni. Szybko wywnioskowaliśmy, że łatwiej nam było dostrzec własne różnice, ale szybciej możemy nawiązać kontakt z kimś, kto jest do nas podobny.
Ćwiczenie, w które zaangażowała nas prowadząca zajęcia uświadomiły nam, że najczęstszymi przyczynami dyskryminacji są: kolor skóry, wyznanie, status finansowy, wartości, które preferujemy, ale również fizyczne wrodzone różnice. Dzięki pokazanemu w trakcie zajęć eksperymentowi społecznemu uświadomiliśmy sobie podejście społeczeństwa do ludzi biednych i bogatych, które znalazło odzwierciedlenie w naszym postępowaniu.
Podsumowująca cenne spotkanie dyskusja, zmusiła wszystkich do wspólnej refleksji: Czy tylko inni wymagają pomocy, a może pomóżmy samemu sobie?!
L. Wojciechowska- Zoch