Choć epidemia koronawirusa przerwała zajęcia w warunkach szkolnych, pierwszoklasiści dzielnie wypełniają swoje szkolne obowiązki.
Wprawdzie rozwijanie motywacji, pomysłowości i kreatywności jest łatwiejsze, kiedy dzieci uczą się w grupie, jednak w czasie trwającej epidemii również można wzajemnie się inspirować, uczyć odpowiedzialności i samoorganizacji.
W ramach zajęć zdalnych w klasach pierwszych realizowane są nie tylko zagadnienia z podstawy programowej, ale również kontynuowana jest działalność innowacyjna. Wychowawczynie klas pierwszych – I a i I b, proponują uczniom zadania z innowacji pedagogicznej „Kreatywny uczeń" , by w ten sposób rozwijać u dzieci samodzielność, kreatywność i innowacyjność.
Ważne jest, aby uczniowie doświadczali czegoś nowego, eksperymentowali, używali twórczego myślenia i wyobraźni do tworzenia rzeczy nowych, pomysłowych i niespotykanych – takie jest główne założenie zaplanowanej na ten rok szkolny innowacji pedagogicznej.
Odpowiednio zmodyfikowane formy i metody do pracy zdalnej również mogą inspirować do tworzenia, realizowania pomysłów i oczywiście sprawdzania ich.
Efekty prac innowacyjnych to:
- Wiosenny Kącik Przyrody. Założenie hodowli fasolki. Samodzielne prowadzenie dzienniczka obserwacji.
- Wielkanocne Niespodzianki – rodzinne wykonanie ozdób świątecznych według własnych pomysłów, różnymi technikami, przy użyciu różnych materiałów (wydmuszki, piórka, cekiny, patyczki, sizal).
- Kreatywne Symbole Narodowe (biało-czerwone chorągiewki).
- Bociany – praca plastyczna z zastosowaniem ciekawych metod plastycznych, np. z wykorzystaniem płatków kosmetycznych.
Wszystkie dzieci wzorowo wywiązują się ze swoich zadań. Każda nadesłana praca jest interesująca i godna pochwały. Pierwszaki zainspirowane aktywnością i samodzielnością pracują na medal!
Dziękujemy rodzicom za współpracę, zaangażowanie, wyrozumiałość i cierpliwość we wspieraniu swoich pociech w czasie nauki zdalnej.
Justyna Kasza
Renata Wolańska