Godło Polski

im. Jana Pawła II w Zbludowicach

Biuletyn Informacji Publicznej Zespołu Placówek Oświatowych w Zbludowicach
Librus
Budynek szkoły z drona w Zbludowicach
Budynek szkoły w Zbludowicach
Klasa szkolona
Zdjęcia powstańców Warszawskich
previous arrow
next arrow
PlayPause

W dniu 6 listopada 2019 roku odbyła się przedmiotowo-integracyjna wycieczka do Oblęgorka. Uczniowie klas 7 pod opieką p. Edyty Malec i p. Barbary Siemieniec pojechali zwiedzić muzeum Henryka Sienkiewicza.

O godzinie 9.30 dotarliśmy na miejsce i rozpoczęliśmy zwiedzanie. Pani przewodnik bardzo ciekawie opowiadała o życiu oraz twórczości Henryka Sienkiewicza i oprowadziła po pomieszczeniach domostwa, w którym niegdyś mieszkał pisarz wraz ze swoją rodziną.

Niezwykle wytworny i elegancki był salon, w którym przyjmowano gości. Były tam ciekawe obrazy, przepiękne piece kaflowe i podarunki, które pisarz dostał od różnych darczyńców. Bardzo dużo dowiedzieliśmy się o rodzinie pisarza i jego stylu życia. Zobaczyliśmy bibliotekę Sienkiewicza i pamiątki z licznych podróży.

O godzinie 11.30 odbyła się lekcja muzealna pod tytułem: "Quo vadis- powieść na miarę Nobla?", na której dowiedzieliśmy się, że Henryk Sienkiewicz dostał Nagrodę Nobla tak naprawdę

za całokształt swojej twórczości, ale w związku z sytuacją Polski na arenie międzynarodowej ogłoszono, iż został uhonorowany nagrodą za "Quo vadis". Z drugiej strony powieść rzeczywiście zasługuje w pełni na takie wyróżnienie.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na posiłek w restauracji McDonald' s. Wśród dzieci panował radosny nastrój. Wracaliśmy do szkoły w przyjemnej oraz bardzo rozśpiewanej atmosferze.

Reasumując, ta wycieczka była bardzo pouczająca, a uczniowie dużo z niej zapamiętali i jeszcze długo będą dzielić się wrażeniami z tego wyjazdu.