W dniu prezentacji projektu edukacyjnego z fizyki, duch nauki unosił się nad naszą szkołą. Pracownia fizyczna otworzyła drzwi dla dzieci z klas najmłodszych naszej szkoły. Mogły przyjść, dotknąć, popatrzeć i dowiedzieć się np.:jak przeprowadzić kontrolowany wybuch wulkanu, jak zmontować obwód elektryczny latarki kieszonkowej, czy też poznać fizykę na placu zabaw. Grupa uczniów naszego Gimnazjum z klasy 2B (Julia Smorga, Zuzia Kuc i Hubert Durnaś) przy współpracy z koleżankami z klasy 3A, pod opieką pani Elżbiety Nowak, zorganizowali dla swoich młodszych kolegów z klasy 3 „a" szkoły podstawowej Festiwal „Zabawa w naukę". Zaproszeni goście przybyli wraz z wychowawczynią, panią Renatą Wolańską.
Mali naukowcy odkrywali tajemnice fizyki poprzez udział w przeprowadzaniu wielu bardzo ciekawych doświadczeń oraz eksc Zapisz ytujących i widowiskowych zajęć. Eksperymenty, jakie wykonali stanowiły dla badawczych umysłów dzieci dobrą zabawę, ale przede wszystkim zaszczepiły ciekawość i dociekliwość oraz umożliwiły zrozumienie niektórych zjawisk zachodzących w przyrodzie.Dzieci bardzo cieszyły się z możliwości działania i samodzielnego wykonywania doświadczeń. Skupienie i radość malowały się na twarzach małychbadaczy.Uczniowie spróbowali też swoich sił w interaktywnych zabawach oraz w grze pt. „Kalambury naukowe".Z zapartym tchem obserwowali drogi, którymi rozchodzą się w kuli plazmowej wyładowania elektryczne. Zadawali mnóstwo pytań: Jakie zjawisko obserwowaliśmy? Jak do niego doszło? Jak to się stało?
Na zakończenie, zachwycone dzieci stwierdziły, że Festiwal, w którym uczestniczyli, to dla nich nie tylko zabawa w naukę, ale iduża dawka rzetelnej wiedzy.
/Wychowawca i Samorząd klasy 3 A Gimnazjum/