Godło Polski

Publiczna Szkoła Podstawowa
im. Jana Pawła II w Zbludowicach

Biuletyn Informacji Publicznej Zespołu Placówek Oświatowych w Zbludowicach
Librus
Budynek szkoły z drona w Zbludowicach
Budynek szkoły w Zbludowicach
Klasa szkolona
Zdjęcia powstańców Warszawskich
previous arrow
next arrow
PlayPause

Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Godzinie Kodowania organizowanej w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej, przypadającej w dniach 4-10 grudnia. Jest to największa inicjatywa edukacyjna w historii, adresowana do uczniów, nauczycieli i innych osób z całego świata. Cieszy się również dużą popularnością w Polsce. Można w niej uczestniczyć przez cały rok, z dowolnego urządzenia i miejsca, w którym jest dostęp do Internetu, na lekcjach i zajęciach w szkole, jak i poza szkołą, indywidualnie lub w grupie. Ta inicjatywa nie jest ograniczona tylko do szkół, może w niej brać udział każdy, w każdym wieku. Do tego nie jest potrzebne żadne przygotowanie informatyczne, czy też w zakresie programowania.

Pierwotnie, celem tej inicjatywy było przybliżenie uczniom informatyki w formie łamigłówek z postaciami z ich gier i zabaw, których rozwiązanie polega na ułożeniu programów z gotowych bloczków. Oferta łamigłówek i kursów jest obecnie bardzo bogata, dzięki propozycjom wielu partnerów, takich jak Microsoft, czy Disney. Łamigłówki udostępniane w ramach Godziny Kodowania są bardzo interesującym i wciągającym wprowadzeniem do programowania, a inne aktywności oferowane przez tę inicjatywę mogą służyć do dalszego rozwijania umiejętności programowania, jak i zgłębiania metod informatyki i jej zastosowań.

Uczniowie naszej szkoły mieli możliwość uczestniczenia w różnych aktywnościach związanych z programowaniem, zarówno z wykorzystaniem laptopów jak i tabletów. Zorganizowane zostały również warsztaty z programowania z wykorzystaniem robotów mBot.

Uczniowie najchętniej korzystali z platformy code.org, gdzie każdy mógł sobie wybrać to, co go najbardziej interesuje ale również programowali z wykorzystaniem języka programowania Scratch, Baltie czy Logomocja. nawet najmłodsi - uczniowie klas I-III szkoły podstawowej znaleźli coś dla siebie i poznali tajniki kodowania.

GODZINA KODOWANIA GODZINA KODOWANIA GODZINA KODOWANIA GODZINA KODOWANIA GODZINA KODOWANIA GODZINA KODOWANIA GODZINA KODOWANIA GODZINA KODOWANIA GODZINA KODOWANIA GODZINA KODOWANIA GODZINA KODOWANIA 6GODZINA KODOWANIA GODZINA KODOWANIA GODZINA KODOWANIA GODZINA KODOWANIA GODZINA KODOWANIA