Godło Polski

im. Jana Pawła II w Zbludowicach

Biuletyn Informacji Publicznej Zespołu Placówek Oświatowych w Zbludowicach
Librus
Budynek szkoły z drona w Zbludowicach
Budynek szkoły w Zbludowicach
Klasa szkolona
Zdjęcia powstańców Warszawskich
previous arrow
next arrow
PlayPause

To był wyjątkowo pogodny, nieco wietrzny, ale słoneczny dzień, wprost wymarzony na jesienną, szkolną wyprawę, na którą wybrali się tegoroczni czwartoklasiści naszej szkoły. 27 września o 7:30 uczniowie klas IV a i IV b zebrali się przed szkołą, aby pod okiem wychowawców wyruszyć na wycieczkę integracyjną do Kurozwęk.

Kiedy dotarliśmy na miejsce już czekała Pani, która zabrała nas na spotkanie z potężnymi bizonami i ich młodymi. Jak nas poinformowała nasza przewodniczka, która bezpośrednio opiekuje się tymi zwierzętami, doczekały się one w tym roku trzydziestu małych bizonków. Chociaż nie mogliśmy pogłaskać tych egzotycznych dla nas zwierzą, mieliśmy okazję być niemal o krok od nich, co umożliwiło nam zrobienie sobie oryginalnych zdjęć. Następnie przewodniczka oprowadziła nas po podziemiach pałacu. Mroczne lochy wzbudzały w nas strach. Niemałą atrakcją tego miejsca były dyby, czyli dawne urządzenie do karania nieposłusznych poddanych. Niektórzy chłopcy z naszej wycieczki chętnie poddali się „karze –zakucia w dyby". Kiedy wyszliśmy z podziemnych korytarzy, udaliśmy się do wyremontowanych sal pałacowych, gdzie obejrzeliśmy rodzinne pamiątki właścicieli posiadłości. Około południa poczuliśmy głód, nasi wychowawcy zadbali o wspólny dla obydwu klas posiłek. Tuż po nim udaliśmy się w dalszą podróż. Kolejnym przystankiem wycieczki był Szydłów- miejscowość obfitująca w atrakcje turystyczne sięgające początków XIV w. Z zainteresowaniem słuchaliśmy historii miejsc, które sukcesywnie zwiedzaliśmy: kościół świętego Władysława, jedną z najstarszych synagog w Polsce, Bramę Krakowską. Najdłużej zatrzymaliśmy się na Zamku Królewskim. Wspięliśmy się na mury obronne, które były dla nas największą atrakcją widokową. Ostatnim punktem zwiedzania był położony na wzgórzu Kościół Wszystkich Świętych, którego podziemia kryją w sobie tajemnice jeszcze nie odkryte.

Nieco zmęczeni, ale pełni wrażeń około godziny 13:30 udaliśmy się w drogę powrotną do szkoły. Bogaty program turystyczny oraz sprzyjające warunki atmosferyczne sprawiły, że był to dla czwartoklasistów udany, edukacyjny wyjazd.

L. Z.

WYCIECZKA INTEGRACYJNA TEGOROCZNYCH CZWARTOKLASISTÓWWYCIECZKA INTEGRACYJNA TEGOROCZNYCH CZWARTOKLASISTÓWWYCIECZKA INTEGRACYJNA TEGOROCZNYCH CZWARTOKLASISTÓW