Godło Polski

Publiczna Szkoła Podstawowa
im. Jana Pawła II w Zbludowicach

Biuletyn Informacji Publicznej Zespołu Placówek Oświatowych w Zbludowicach
Librus
Budynek szkoły z drona w Zbludowicach
Budynek szkoły w Zbludowicach
Klasa szkolona
Zdjęcia powstańców Warszawskich
previous arrow
next arrow
PlayPause

25 maja w naszej szkole odbyły się szczególne spotkania rodziców, uczniów i nauczycieli. Do szkoły zostali zaproszeni rodzice dla których uczniowie przygotowali program artystyczny , życzenia i upominki z okazji „Dnia Mamy" i zbliżającego się „Dnia Ojca". Radosne i jednocześnie pełne wdzięczności i miłości utwory muzyczne i poetyckie wzruszały do łez i cieszyły serca licznie zgromadzonej na sali gimnastycznej publiczności. W końcowej części spotkania rodzice mieli możliwość uczestnictwa w spotkaniu z pracownikiem PODiDN w Busku- Zdroju, panią Anną Śledzik, która przybliżyła temat związany z postawami rodzicielskimi.

Postawy wychowawcze rodziców są jednym z istotnych czynników kształtujących osobowość dziecka. Swobodny kontakt z dzieckiem i warunkujące go zrównoważenie uczuciowe rodziców oraz ich autonomia wewnętrzna stanowią podłoże powstawania prawidłowych postaw wobec dziecka.

Do właściwych postaw rodzicielskich należą: akceptacja, współdziałanie, dawanie rozumnej swobody, uznawanie praw dziecka.

Inaczej ma się przy postawach niewłaściwych. Każdej z wymienionych postaw właściwych, sprzyjających zaspokojeniu psychicznych postaw dziecka, odpowiada postawa przeciwna, wychowawczo niewłaściwa. A więc akceptacji - odtrącenie, współdziałaniu - unikanie, rozumnej swobodzie - nadmierne ochranianie, uznaniu praw - zbytnie wymaganie, zmuszanie, ustawiczne korygowanie.

Postawy rodziców wobec dziecka w ogromnej mierze decydują o stylu wychowania, o doborze, a także skuteczności środków wychowawczych. Te same środki wychowawcze będą dawały inne rezultaty zależnie od emocjonalnych postaw stosujących je rodziców. Jeśli stosunek wiążący rodziców z dziećmi jest prawidłowy i zdrowy, jeśli dziecko jest przez rodziców akceptowane, to nawet prymitywne, a niekiedy niewłaściwe środki w rodzaju krzyku czy sporadycznych kar fizycznych nie przyniosą ujemnych efektów. I przeciwnie, nawet najbardziej subtelne i skomplikowane metody zawiodą wówczas, gdy stosunki między rodzicami a dziećmi są wrogie bądź obojętne.

M.Moczulska

SPOTKANIE Z RODZICAMISPOTKANIE Z RODZICAMISPOTKANIE Z RODZICAMISPOTKANIE Z RODZICAMI

SPOTKANIE Z RODZICAMISPOTKANIE Z RODZICAMISPOTKANIE Z RODZICAMISPOTKANIE Z RODZICAMI

SPOTKANIE Z RODZICAMISPOTKANIE Z RODZICAMISPOTKANIE Z RODZICAMISPOTKANIE Z RODZICAMI

SPOTKANIE Z RODZICAMISPOTKANIE Z RODZICAMI