Godło Polski

Publiczna Szkoła Podstawowa
im. Jana Pawła II w Zbludowicach

Biuletyn Informacji Publicznej Zespołu Placówek Oświatowych w Zbludowicach
Librus
Akademia przyszłości
Budynek szkoły z drona w Zbludowicach
Budynek szkoły w Zbludowicach
Klasa szkolona
Zdjęcia powstańców Warszawskich
previous arrow
next arrow
PlayPause

Ta międzynarodowa kampania ma promować świadomy rozwój, aktywną postawę wobec życia i podejmowanie biznesowych inicjatyw. To również święto tych, którzy nie boją się ryzyka i przełamują bariery.

Wpisując się w działania przedsiębiorczości nasi gimnazjaliści z klasy III C w dniach 15 -16 listopada przeprowadzili wśród uczniów szkoły podstawowej warsztaty prezentujące pojęcia ekonomiczne, z którymi spotykamy się na co dzień.

W dniu 15 listopada uczniowie: Mariola Śledzik, Kacper Kupis i Eryk Suchojad przeprowadzili zajęcia warsztatowe wśród uczniów klas czwartych Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Zbludowicach. Głównym celem warsztatów było zaprezentowanie uczniom funkcji środków płatniczych w gospodarce oraz dawnych i współczesnych form pieniądza na tle dziejów Polski. Gimnazjaliści podczas warsztatów omówili zadania Narodowego Banku Polskiego, wyjaśnili m.in. takie pojęcia ekonomiczne jak: barter, waluta, gospodarka pieniężna, pieniądz kruszcowy, pieniądz bankowy, czek, karta kredytowa. Ponadto zainspirowali uczniów do przemyśleń związanych z uczeniem się oszczędzania. Natomiast w dniu 16 listopada zespół w składzie: Dominika Karpowicz, Paulina Ciba i Edward Szumera przeprowadził wśród pięcio- i sześciolatków z oddziału przedszkolnego warsztaty pod hasłem „Oszczędzanie to dobre działanie!" Gimnazjaliści rozpoczęli zajęcia od przeczytania legendy „Kwiat paproci" Urszuli Kozłowskiej. Następnie dzieci odpowiadały na pytania związane z rozumieniem legendy i nieroztropnych działań głównego bohatera Janka. Aby dowiedzieć się jak oszczędzają dorośli gimnazjaliści przedstawili dzieciom do obejrzenia film z portalu NBP p.t. „Oszczędzanie i inwestowanie". Ćwiczeniem podsumowującym warsztaty było losowanie przedmiotów związanych z liczeniem i oszczędzaniem na co dzień. Zadaniem dzieci było określenie jak dany przedmiot ułatwia liczenie i oszczędzanie.

W bieżącym roku szkolnym młodzież naszego gimnazjum realizujaca program edukacyjny „Ekonomia na co dzień" włączyła sie w realizację działań z zakresu przedsiębiorczości i przystapiła do ogólnopolskiego konkursu ekonomicznego „Gimnazjalne Potyczki". W dniu 16 listopada trzy uczennice z klasy IIb przygotowały i przeprowadziły w klasie Ia cztery ćwiczenia z zakresu edukacji ekonomicznej. Celem ćwiczeń było: zwiększenie wśród uczniów znajomości zagadnień ekonomicznych z zakresu wartości i roli pieniądza, zapoznanie uczniów z podstawowymi usługami bankowymi oraz przygotowanie uczniów do podejmowania decyzji związanych z wyborem oferty bankowej. Uczennice z klasy IIb przygotowały dla swoich młodszych kolegów Minikonkurs sprawdzający i poszerzający wiedzę uczniów z zakresu usług bankowych oraz roli pieniądza. Prowadzące podzieliły swoich młodszych kolegów na pięć grup. Każda grupa wybrała swojego lidera, którego zadaniem było kierowanie pracą grupy. Utworzone zespoły rywalizowały ze sobą w czterech ćwiczeniach z zakresu edukacji ekonomicznej. Ćwiczenie 1 polegało na dopasowaniu pojęcia ekonomicznego do odpowiadajacej mu definicji. Jego celem było sprawdzenie poziomu wiedzy uczniów z zakresu znajomości podstawowych pojęć i usług oferowanych przez banki tj: kredyt, kapitalizacja odsetek, inflacja, akcja, obligacje skarbowe, akcja, poręczyciel. W ćwiczeniu 2 młodzież sprawdzała swoje umiejętności z zakresu analizowania i porównywania ofert bankowych. Zespoły uczniowskie zmierzyły się ze znajomością pojęć tj: odsetki, procent prosty, kapitalizacja odsetek. Ćwiczenie 3 polegało na rozwiązaniu humorystyznych rebusów, których rozwiazaniami były pojęcia związane z usługami bankowymi tj: stopa procentowa, oprocentowanie, konta bankowe. Ćwiczenie 4 przeprowadzone zostało w formie Quizu z wiedzy o pieniądzach publicznych, działalności banków. W Minikonkursie Ekonomicznym zwyciężyła drużyna, która łącznie po wykonaniu czterech ćwiczeń zdobyła największą liczbę punktów. Zwycięska drużyna w składzie: Julia Boś, Magdalena Marzec, Kinga Gluzicka, Klaudia Pawelec otrzymała tytuł Najlepszej Drużyny Początkujących Ekonomistów.

Dziękujemy wszystkim uczniom, którzy w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości włączyli się w realizację działań z zakresu przedsiębiorczości i ekonomii.

Elżbieta Stramska

Barbara Więckowska

ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI